Accidentele cu victime din „portofoliul” TransAsia Airways
TransAsia Airways este al 3-lea cel mai mare transportator aerian din Taiwan. Şi-a început activitatea pe 21 mai 1951, ca prima companie aeriană privată din Taiwan. La început, opera zboruri pe ruta Taipei – Hualien – Taitung – Kaohsiung. Pe lângă zboruri, TransAsia Airways oferea şi servicii de handling pe aeroport pentru companiile aeriene străine. Serviciile aeriene au funcţionat până în 1958, când conducerea companiei a decis să-şi focuseze activitatea pe servicii la sol, în special pe catering.
Zborurile interne au fost reluate în 1988, după 30 de ani de pauză. Primul ATR 72 a intrat în flotă în 1991. Din 1992, TransAsia Airways a lansat zboruri charter spre destinaţii internaţionale ca: Laoag, Manila, Cebu, Phnom Penh, Surabaya, Yangon, Phuket, Danang şi Manado. Zborurile internaţionale de linie au fost inaugurate în 1995, la Macau şi Surabaya.
TransAsia Airways a crecut, s-a dezvoltat şi a ajuns la o flotă formată din 22 de aeronave şi zboară spre 33 de destinaţii interne şi internaţionale. În 2014, a înfiinţat şi subsidiara low-cost V Air, care şi-a început activitatea pe 14 decembrie 2014.
Dar evoluţia TransAsia Airways a fost presărată şi cu accidente:
* Pe 30 ianuarie 1995, o aeronavă ATR 72-200 s-a prăbuşit la 80 de km sud de Taipei, în timpul zborului de la Penghu la Taipei. 4 persoane şi-au pierdut viaţa.
* Pe 21 decembrie 2002, o aeronavă cargo de tip ATR 72-200 s-a prăbuşit din cauza gheţii, în timp ce opera un zbor între Taipei şi Macau. Cei doi membrii ai echipajului şi-au pierdut viaţa. Ancheta a identificat că echipajul de zbor nu a conştientizat şi nu a luat măsurile necesare pentru condițiile de gheață acumulată pe componentele aeronavei.
* Pe 23 martie 2003, un Airbus A321 (B-22603) TransAsia Airways a lovit un camion pe pista aeroportului din Tainan. Nu au fost victime, doar cei doi posesori ai camionului au suferit leziuni. Aeronava a fost avariată grav.
* Pe 23 iulie 2014, o aeronavă ATR 72-500 (B-22810) s-a prăbuşit în apropierea aeroportul Magong, Insula Penghu. Avionul opera zborul GE-222 pe ruta Kaohsiung – Magong şi avea la bord 54 de pasageri şi 4 membri ai echipajului. 48 de persoane şi-au pierdut viaţa, iar 10 persoane au suferit leziuni grave. Unele rapoarte sugerează că au fost, de asemenea, 5 victime la sol, avionul căzând într-o zonă rezidenţială.
* În decursul zilei de 4 februarie 2015, o aeronavă ATR 72-600 TransAsia Airways s-a prăbuşit imediat după decolare, în râul Keelung, în apropiere de Taipei. Aeronava a decolat de pe pista 10 a aeroportului Taipei-Sung Shan, la 10:51, cu 58 de persoane la bord (53 de pasageri şi 5 membri ai echipajului). În prezent, au fost raportate 31 de persoane decedate, 15 persoane rănite şi spitalizate şi 12 persoane încă dispărute.
Aeronava ATR 72-600 (B-22816) era propulsată de 2 motoare Pratt & Whitney Canada PW127M şi avea doar 10 luni de când se afla în flota Transasia Airways. A fost livrată pe 15 aprilie 2014.
E greu de spus ce a stat la baza recentului accident şi nu cred că este bine să presupunem. Un accident aviatic are la baza mai multe cauze de ordin mecanic şi uman. Vom aştepta ca anchetatorii să-şi facă treaba şi vă vom informa când vor apărea primele ipoteze.
În urma accidentelor aviatice mediatizate în ultima vreme, tot mai mulţi oameni încep să se ferească de avioane. În opinia mea, nu ar trebui să se întâmple acest lucru. Nu sunt mai multe accidente aviatice comparativ cu anii trecuţi, ba chiar numărul acestora scade de la an la an, dar acum beneficiem de mult mai multe canale de informare. Dacă în anii trecuţi, informaţia ajungea mai greu la noi pentru că nu exista internet, iar smartphone-urile erau abia în faza de proiect, acum totul este mult mai accesibil şi putem distribui o informaţie în timp real. Şi mai menţionez că numărul zborurilor creşte în ritm alert de la an la an, în medie cu 5%. Imaginaţi-vă că doar spaţiul aerian european este străbătut zilnic de 30 000 de zboruri, în 24 de ore.
Noi vă dorim cer senin şi zboruri lipsite de incidente!