blank

Accident aviatic: Posibilă eroare umană în cazul prăbușirii avionului Antonov An-148 (RA-61704)

Pe 11 februarie 2018, aeronava Antonov An-148 (RA-61704) Saratov Airlines s-a prăbușit la 5 minute după de colarea de la Moscova.

0 843

Ziua de duminică, 11 februarie 2018, va fi o zi neagră în istoria aviației civile. Aeronava Antonov An-148 (RA-61704) Saratov Airlines s-a prăbușit la câteva minute de la decolarea de la Moscova. La bord se aflau 71 de persoane, 65 de pasageri și 6 membri ai echipajului. Nu există supraviețuitori.

Antonov An-148 (RA-61704)

Aeronava a plecat de la aeroportul din Domodedovo la ora 14:21, pe zborul 6W703. La ora 14:28 (ora Moscovei), a fost pierdut contactul radio și radar cu avionul Antonov An-148 (RA-61704) Saratov Airlines. Fragmentele aeronavei au fost găsite în apropierea satului Argunovo, Ramenskoye, regiunea Moscova.

Comitetul internațional de aviație (The Interstate Aviation Committee) a format echipa de investigare, care și-a început activitatea la locul accidentului. Ancheta se va desfășura strict în conformitate cu standardele Anexei 13 ICAO.

Comitetul internațional de aviație lucrează în strânsă legătură cu toate autoritățile îndreptățite din Rusia. În primele zile, focusul a fost pe găsirea cutiilor negre și pe adunarea fragmentelor de avion.

Pe 12 februarie, la o zi de la producerea accidentului, anchetatorii au găsit cutiile negre și le-au trimis spre decoare la laboratoarele IAC. În cutia FDR (Flight Data Recorder) au fost găsite datele ultimelor 16 zboruri operate de acest avion, inclusiv datele zborului cu final tragic.

Pe 13 februarie, echipa de investigare a anunțat decodarea datelor din cutia neagră FDR și au furnizat o analiză preliminară. Se pare că la mijloc a fost o EROARE UMANĂ. Sistemul de încălzire al celor 3 sonde Pitot era în poziția OFF. Anchetatorii au analizat și datele celorlalte 15 zboruri, iar sistemul de încălzire al celor 3 sonde Pitot era în poziția ON.

Posibilă eroare umană în cazul prăbușirii

În cazul zborului fatal, cel mai probabil, sondele Pitot au trimis date eronate în cabina de pilotaj, acestea fiind înghețate dat fiind că sistemul de încălzire era pe OFF. Temperaturile erau de -5 grade la momentul decolării.

Anchetatorii continuă ancheta la fața locului, dar și în laboratoarele IAC unde urmează să fie studiate toate datele din cutiile negre. Urmează să fie analizate datele din CVR (Cockpit Voice Recorder) și puse în sincron cu cele din FDR. Vor fi analizate procedurile standard de operare.

La anchetă participă și oficialii Antonov, care împreună cu oficialii din Rusia și IAC, caută să stabilească cu exactitate dacă nefericitul eveniment putea fi evitat, chiar dacă sondele Pitot erau înghețate. Evident că la baza unui accident aviatic sunt mai multe cauze, iar acestea urmează să fie stabilite de anchetatori.

Accidentul acesta ne amintește de un alt eveniment tragic, care s-a petrecut în 2009. Este vorba de AF447, pe ruta Rio de Janeiro – Paris, când sondele Pitot au trimis date eronate în cockpit. În cazul zborului AF447, anchetatorii au menționat că problema la sondele Pitot a fost un factor, dar nu și cauza prăbușirii. Tot eroarea umană a stat la bază!

Leave A Reply

Your email address will not be published.