2012 a fost anul cu cel mai bun indice al siguranţei aeriene din istoria aviaţiei
Articol scris de Maria Vasiliu!
International Air Transport Association (IATA) a anunţat că 2012 a fost cel mai bun an legat de siguranţa aeriană din istoria aviatiei, conform datelor inregistrate pana la 30 noiembrie 2012. IATA monitorizează aproximativ 84% din totalul traficului aerian, fiind o organizaţie la care au aderat 242 de companii aeriene.
„Procentul accidentelor aviatice, la nivel mondial, a scăzut cu 17% faţă de 2011, cu o medie de 1 accident la 5,3 milioane de zboruri”
, potrivit declaraţiei făcute de vicepreşedintele departamentului siguranţei operaţionale IATA, Günther Matschnigg. Acesta a mai subliniat că industria aviatică a atins un nivel incredibil de securitate, iar 2012 este al treilea an consecutiv în care s-a înregistrat un record mondial.
Conform datelor publicate de IATA, numărul de accidente înregistrate de companiile aeriene membre a fost redus, până la 30 noiembrie 2012, cu 45%. Astfel media accidentelor a scăzut de la 1,89 accidente aviatice la 1 milion de zboruri, la 1,03.
Mai mult, pentru prima oara în industria aviaţiei, nu s-a contorizat nici o pierdere de aeronave construite în Occident. Doar 5 avioane au suferit avarii grave ale căror reparatii au depăşit costul de fabricaţie. În 2011 au fost 11 avioane avariate.
„Din cifrele raportate, ca o persoană să fie implicată într-un accident aviatic ar trebui să zboare în fiecare zi, timp de 14000 zile consecutiv (peste 38 de ani)”
a mai adăugat Matschnigg. Se dovedeşte astfel, încă odată, că avionul este cel mai sigur mijlocul de transport.
În primele unsprezece luni ale anului 2012, doar 15% din totalul accidentelor, în mare parte survenite pe piste, s-au soldat cu decese, comparativ cu 2011, când procentul a fost de 26%. Şi numărul celor decedaţi a scăzut considerabil de la 490 în 2011 la 401 decese în 2012.
Accidentele s-au produs în mare parte din cauza unor erori de pilotaj. 19% dintre accidente au apărut după ce a fost pierdut controlul avionului. Defecţiunile mecanice sau defecţiuni ale trenului de aterizare au dus la producerea a 18% dintre accidente. Deciziilor eronate de aterizare a avionului au dus la producerea a 16% din totalul de accidente.
În clasamentul zborurilor pe continente şi regiuni, în 2012, Africa a înregistrat cele mai slabe rezultate, cu 12,9 accidente la 1 milion de zboruri. În 2011 aa stat mult mai bine, având un indice de siguranţă de 8.08 accidente la 1 milion de zboruri. Însă cred că situaţia se va schimba în viitorul apropiat. Continentul african va deveni ţinta mai multor companii aeriene. Se vor deschide noi rute de business şi turism.
În Europa situaţia nu a fost prea ok, raportat la aşteptări. În 2012 s-au înregistrat 2.24 accidente la 1 milion de zboruri, în creştere faţă de 2011 când au fost 1.68 accidente la 1 milion de zboruri.
De cealalta parte a baricadei, cu veşti foarte bune vin America Latina, America de Nord, Orientul Mijlociu, ţările din fosta Uniune Sovietică şi Asia de Nord. În ultimile patru regiuni menţionate, în 2012 nu au fost raportate decese.
Luând în considerare aceste date, cui îi mai este teamă de zborul cu avionul?:)