blank

Zvon: 10 Bombardier CRJ900 NextGen pentru TAROM?

2 1.576

Update 23 iunie 2016: Se pare că nu TAROM va fi norocosul, ci Iran Air. Iar ne-au luat-o altii inainte!

Pe 20 iunie 2016, Bombardier a anunţat o nouă comandă fermă. Aceasta a fost plasată de un client, care a dorit să rămână anonim, şi cuprinde 10 avioane CRJ900 NextGen. Calculând la preţul de listă, valoarea contractului se ridică la 472 milioane dolari.

Familia de aeronave Bombardier CRJ este lăudată şi a contribuit la dezvoltarea pieţelor regionale. Peste 100 de operatori aerieni şi proprietari au în flotă avioane CRJ. Flota globală CRJ a însumat peste 43 de milioane de ore de zbor.

Bombardier CRJ900 NextGen

Bombardier-CRJ900

Cu noua comandă, familia de aeronave CRJ Series a totalizat comenzi pentru 1902 avioane, dintre care 428 sunt CRJ900. Conform fişei tehnice, avionul CRJ900 poate transporta între 76 şi 90 de pasageri. Este considerat un avion regional pentru că are o autonomie de zbor de până la 2900 kilometri. Pentru operare, are nevoie de o pistă cu lungimea de 1950 metri pentru decolare şi 1650 metri pentru aterizare.

Când apar astfel de comenzi, ne întrebăm mereu cine este clientul. Poate fi oricine şi totuşi unele zvonuri spun că ar fi TAROM. Au apărut câteva insinuări şi pe http://forum.fly-ra.com/. Dacă luăm în calcul şi informaţiile apărute ieri, în care se spune că TAROM va renunţa la avioanele de tip ATR, atunci coincidenţele cresc.

Pe 22 iunie 2016, la două zile după comanda confirmată de Bombardier, Guvernul a aprobat bugetul de venituri și cheltuieli al companiei TAROM. Însă această aprobare vine şi cu unele menţiuni. Prevede înlocuirea aeronavelor ATR42/72 cu jet-uri, precum și vânzarea aeronavelor Airbus A310. Cine va cumpăra neprofitabilele A310? Dar să trecem peste şi ne întoarcem la jet-uri. Să fie vorba de Bombardier CRJ900 NextGen? Totul să fi fost doar o coincidenţă?

2 Comentarii
  1. petru says

    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    cea mai buna gluma din ultimul an. Tarom e tehnic in insolventa de 3 ani. Incompetenta se ascunde cu zvonuri. Tarom poate primi de la statul roman fix :nimic. Orice ban este ajutor de stat, ce se acorda cu aprobarea Comisiei Europene. Singura sansa este un imprumut acordat de stat , aprobat de comisie , in baza unui plan de restructurare (vezi caz LOT). Deocamdata Tarom a avut anul trecut pierderi reale de 160mil lei (38mil eur). Inainte de a publica articole de marketing (pt management ) mai treceti prin filtrul ratiunii.

    1. Sorin Rusi says

      Pentru TAROM am sperat mereu si nu e actiune de marketing :). In cazul de fata, Iran Air se bucura de comanda pentru cele 10 CRJ900…TAROM inca nu are viitor concret. Sa speram ca va zbura si nu calca pe urmele Malev. Ar fi o pierdere uriasa pentru Romania!

Leave A Reply

Your email address will not be published.