Zece soluții noi pentru îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil vor fi implementate anul acesta de Wizz Air
Wizz Air anunță zece noi inițiative de economisire a combustibilului ca parte a angajamentului său continuu de a reduce emisiile de carbon cu 33% până în 2030.
În plus față de cele 25 de inițiative ale companiei aeriene de economisire a combustibilului puse în aplicare în ultimii ani, Wizz Air se concentrează pe soluții noi, cum ar fi dezvoltarea unui model pentru estimarea greutății zero a combustibilului, eliminarea combustibilului suplimentar inutil datorită optimizărilor din sistemul de planificare a zborului și introducerii unor factori de performanță mai exacți pentru o precizie mai mare în predicția consumului de combustibil.
Wizz Air optimizează operațiunile în vederea reducerii consumului de carburant
Eficientizarea operațională suplimentară în configurația flapsurior va fi, de asemenea, în continuare un punct cheie, Wizz Air fiind în prezent un lider al industriei în materie de poziție de flaps optimizată pentru aterizare.
Într-un demers de îmbunătățire a eficienței consumului de combustibil, Wizz Air a introdus recomandări piloților pentru a încuraja utilizarea redusă a configurațiilor de flapsuri, atât pentru decolare, cât și pentru aterizare, ceea ce s-a dovedit că duce la economii considerabile în consumul de combustibil.
Acest lucru se datorează faptului că pe măsură ce configurarea flapsului este redusă în timpul ascensiunii și coborârii, cu atât este mai redusă rezistența la înaintare, ceea ce duce la consumul a mai puțin combustibil.
Statisticile privind aterizările cu poziție de flapsuri redusă sunt promițătoare, cu o economie estimată de 2.000 de tone de combustibil, eliminând din aer aproximativ 6.000 de tone de dioxid de carbon pe an.
Wizz Air conducea în industrie în ceea ce privește configurația redusă a flapsurilor pentru aterizări
Într-o analiză recentă a datelor de zbor realizată de Airbus, Wizz Air conducea în industrie în ceea ce privește configurația redusă a flapsurilor pentru aterizări, comparativ cu alte companii aeriene. Luând în considerare condițiile de zbor și marjele de siguranță, poziția redusă a flapsurilor pentru aterizare economisește aproximativ 15 kg de combustibil per abordare.
Într-un an, acest lucru ar însemna reduceri ale emisiilor de dioxid de carbon echivalente cu 92.300 de mașini care circulă de la București la Lugoj (500 km).
Alături de numeroasele inițiative de economisire a combustibilului ale Wizz Air, compania aeriană se angajează să își mărească flota cu aeronave Airbus de ultimă generație, care oferă o eficiență a consumului de combustibil imbatabilă și o aerodinamică excelentă, fiind echipate cu sharklets pentru a reduce și mai mult interferența la aripă.
Avioanele din gama neo au cu 43% mai puține emisii de zgomot și cu 50% mai puține emisii NOX. Flota actuală a companiei aeriene are o vârstă medie de 5 ani, ceea ce o face una dintre cele mai tinere flote aeriene din lume.
Heiko Holm, Chief Operations Officer la Wizz Air, a declarat: „Suntem mândri că avem cele mai mici emisii de CO2 per pasager / kilometru dintre companiile aeriene europene și ne-am angajat să reducem în continuare amprenta noastră de mediu. Fiecare decolare și aterizare reprezintă o oportunitate de a economisi combustibil, fiecare fază de zbor este analizată pentru cea mai minuțioasă optimizare, impactul pe care îl are asupra emisiilor de carbon fiind semnificativ. Împreună cu flota noastră modernă și maximizarea factorului de încărcare a pasagerilor, ne asigurăm că WIZZ, cea mai verde companie aeriană din Europa, este cea mai bună alegere pe care o pot face pasagerii atunci când călătorească pe calea aerului. ”