fbpx Zborul UIA PS752 a fost doborât din cauza unor erori umane

Zborul UIA PS752 a fost doborât din cauza unor erori umane

0 1.666
Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul intarziat sau anulat. Poti avea dreptul pana la 600€.

Într-un raport intermediar, Organizația Aviației Civile din Republica Islamică Iran consideră că o „eroare umană” a fost cauza principală care a dus la doborârea avionului Boeing 737 Ukraine International Airlines, zborul PS752. Mai exact eroarea umană a stat la baza instalării unui radar, care a activat sistemul de apărare al Teheranului.

Cele patru verigi ale unui lanț tragic
La 8 ianuarie 2020, un Boeing 737 Ukraine International Airlines s-a prăbușit la scurt timp după decolare de pe Aeroportul Internațional Teheran (IKA), Iran, ucigând cele 176 de persoane de la bord. Aeronava fusese doborâtă de două rachete trase de armata iraniană.

Erori umane la baza producerii accidentului din Iran

Raportul preliminar publicat la 11 iulie 2020, a identificat patru elemente cheie care au stat la baza tragicului accident aviatic.

Potrivit anchetatorilor, setarea incorectă a unui sisteme de rachetă a stat la baza evenimentelor nefericite. Dintr-o greșeală umană, a fost indusă o eroare de 107 grade în sistem. Astfel, mecanismul de apărare al Teheranului s-a declanșat atunci când aeronava de pe zborul PS752 a decolat, interpretând greșit calea zborului. Sistemul de rachetă a considerat că e o amenințare pentru oraș, nu o cale sigură de plecare.

Cu câteva ore înainte de prăbușire, armata iraniană a lansat peste 12 rachete spre baze americane din Irak, ca represalii la moartea lui Qasem Soleimani, comandantul serviciilor speciale iraniene.

Dat fiind că sistemele de apărare împotriva rachetelor erau în alertă în jurul Teheranului, operatorul a considerat calea de zbor ca fiind amenințătoare. Lipsa radarului ar putea explica faptul că în zilele următoare accidentului, armata a raportat că aeronava s-a abătut de la cursul său și se apropia de baza de rachete din apropiere de Malard.

Operatorul unitatii de aparare a decis să tragă fără aprobarea comisiei de la Centru

Operatorul a încercat să raporteze prezența unei aeronave în urma unei traiectorii agresive către Centrul de Coordonare. Dar un defect nespecificat a împiedicat furnizarea informațiilor.

Chiar dacă radarul a fost aliniat greșit, operatorul unității de apărare aeriană a avut posibilitatea de a identifica PS752 ca zbor de pasageri și nu de avion de luptă, dar nu a reușit acest lucru, se arată în raport.

Ultima și fatală greșeală identificată de anchetatori a fost decizia operatorului de a arunca o rachetă, în ciuda faptului că nu a avut contact cu Centrul de Coordonare. În mod normal, dacă nu există contact cu Centrul, operatorul nu este autorizat să tragă.

Raportul preliminar a stabilit că prima rachetă trasă spre avion a fost cea fatală. A doua rachetă trasă nu și-a atins ținta, informație confirmată chiar de sistemul de apărare al Teheranului.

După ce a fost lovit, Boeing 737 a făcut dreapta și s-a prăbușit peste o zonă rezidențială, dezintegrându-se pe o suprafață considerabilă. Toți ocupanții aeronavei, 176 la număr, și-au pierdut viața.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.