Wizz Air solicită sistarea blocajului sloturilor aeroportuare
Începe bătălia pe sloturile de la marile aeroporturi din Europa. La începutul pandemiei, când companiile aeriene au fost nevoite să suspende zborurile și mii de avioane erau la sol, Comisia Europeană a decis să aplice o derogare de la politica sloturilor (80-20 use it or lose it). La acea vreme părea a fi o decizie foarte bună. Companiile aeriene nu pierdeau sloturile alocate pe cele mai mari aeroporturi din UE, chiar dacă nu erau folosite.
Pe 23 iulie, oficialii UE au anunțat că intenționează să prelungească derogarea sloturilor și în sezonul de iarnă 2020-2021. Doar că acum companiile aeriene zboară, iar unele, precum Wizz Air, sunt nemulțumite de aceste decizii. Cele din urmă consideră că este o decizie nefirească, care blocheaza expansiunea companiilor capabile de acest lucru. Plus că este și o decizie anticoncurențială.
Bine, aici putem lua în calcul și partea financiară. În mod normal, o companie aeriană poate vinde un slot cu sume foarte mari de bani. Ori, dacă se aplica politica sloturilor (80-20 use it or lose it), atunci companiile precum Wizz Air ar putea acapara multe sloturi la prețuri mult mai mici.
Dar hai să vedem ce are de spus Wizz Air prin intermediul unui comunicat emis pe 23 iulie. Detaliile mai jos!
”Solicit Comisiei Europene să încheie excepția de la regula 80-20 referitoare la sloturi pentru toate companiile aeriene din Europa începând cu 25 octombrie 2020”
Wizz Air solicită Comisiei Europene și tuturor celorlalte entități cointeresate să stopeze excepția curentă de la regula 80-20, folosește-l sau pierde-l (80-20 use it or lose it) referitoare la sloturile de zbor de pe aeroporturi.
O extindere a excepției de la regulă ar fi ilogică și anticoncurențială și ar interfera în loc să ajute la recuperarea industriei aviației în UE. Wizz Air a fost fondată cu un scop simplu: extinderea oportunităților prin călătorii accesibile.
Însă, dacă excepția de la regula de utilizare pentru sloturile din aeroporturi este prelungită în sezonul de iarnă, Wizz Air ar fi împiedicat să facă acest lucru. Companiile aeriene cu modele de afaceri slabe sau cu un istoric de gestionare precară a costurilor ar beneficia în continuare de sloturi, chiar dacă nu vor avea capacitatea să le folosească. De asemenea, acest lucru ar împiedica Wizz Air să le ofere pasagerilor săi mai multe servicii la prețuri reduse
În plus, acest lucru ar afecta negativ economiile orașelor deservite de aceste aeroporturi, întrucât aeroporturile ar suferi un deficit al numărului de pasageri, reducând totul de la propriile cerințe de angajare la lanțurile de aprovizionare și aprovizionarea locală. De asemenea, ar influența redresarea economică a UE prin restrângerea conectivității aeriene și ar aduce un cost ridicat pentru economiile deja afectate.
Wizz Air țintește sloturile de la Londra Gatwick
De exemplu, unele dintre companiile aeriene existente pe aeroportul Londra Gatwick cred că poate dura ani până când nivelurile cererii revin la normal. Wizz Air consideră că a li se permite acestor companii aeriene să blocheze sloturile fără să le opereze nu este, în realitate, în interesul companiilor aeriene precum Wizz Air, al aeroporturilor sau al redresării economice a Uniunii Europene.
Wizz Air a fost și rămâne o companie concentrată pe creștere și, spre deosebire de mulți alți transportatori, nu a primit niciun ajutor de stat, dar și-a recuperat 77% din capacitatea de la an la an și, pentru a putea asigura și extinde servicii mult așteptate de pasagerii săi, este interesată să urmărească noi oportunități de piață, inclusiv în unele dintre aeroporturile cu sloturi limitate din Europa, care sunt momentan indisponibile din cauza sloturilor neutilizate deținute de transportatorii fără operațiuni.
József Váradi, CEO al Wizz Air Group, a declarat: „Solicit Comisiei Europene să încheie excepția de la regula 80-20 referitoare la sloturi pentru toate companiile aeriene din Europa începând cu 25 octombrie 2020 și să susțină recuperarea sectorului aviației și a industriilor asociate, permițând manifestarea unor condiții reale de piață. Planul actual de a prelungi derogarea până în martie 2021 este împotriva concurenței libere și protejează companiile aeriene existente cu modele de afaceri slabe, în timp ce companiile aeriene precum Wizz Air sunt gata să adopte noi oportunități de piață și să le ofere pasagerilor și mai multe oportunități cu tarife reduse.”
Vreau informați despre zborurilor wizzAir dinspre Israel la Romînia și retur….Multumesc
Nu sunt zboruri in acest moment. Au fost suspendate pana in septembrie