Următorul val de zboruri anulate și întârziate în Europa. În ce condiții pasagerilor li se cuvin despăgubiri?

0 236

În ultima vreme, nenumăratele întârzieri și anulări ale zborurilor pe aeroporturile din Europa au devenit o regulă. Principala cauză a acestei situații este lipsa de personal, cu care se confruntă companiile aeriene și aeroporturi, cauzată de reducerile de personal pe timpul pandemiei de COVID-19. De asemenea, piața aeriană nu a fost pregătită în ceea ce privește creșterea interesului față de călătoriile în străinătate, fenomenul acesta apărând odată cu ridicarea restricțiilor impuse în contextul pandemiei.

Situația este și mai gravă din cauza creșterii numărului de angajați nemulțumiți de nivelul salarial. Prin urmare, aceștia au început greve, cerând creșteri salariale și reducerea volumului de muncă. În consecință, rețelele de rute au fost întoarse cu susul în jos, iar pasagerii vor trebui să ia în considerare probleme legate de anularea sau întârzierea zborurilor.

Grevele personalului companiilor aeriene – posibilele dificultăți

În prezent, situația cea mai grea surprinde grevele angajaților Ryanair. După o serie de proteste, care au avut loc în luna iunie, angajații companiei aeriene irlandeze anunță următorul val de greve. Din ce în ce mai des, în toată mass-media apar informațiile conform cărora la greve  se vor alătura angajații WizzAir, Lufthansa, EasyJet și British Airways. Sindicatele care reprezintă angajații solicită, mai ales, creșterea salariilor și îmbunătățirea condițiilor de muncă.

Despăgubire pentru zbor anulat sau întârziat

Cu siguranță, ca urmare a acestui haos, mulți pasageri vor trebui să se confrunte cu probleme diferite legate de întârziere sau anulare a zborurilor. Să nu uităm că, în astfel de situații companiile aeriene sunt obligate să informeze toți pasagerii cu privire la întârziere sau anulare cu mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului.

Așadar, dacă ai aflat că zborul tău va fi întârziat sau anulat din vina operatorului de transport aerian abia la aeroport sau la mai puțin de 14 zile înainte de data planificată a zborului, poți solicita despăgubire pentru zbor anulat sau întârziat. Totuși, pentru a deschide procedura de despăgubire pentru zbor, întârzierea sau anularea zborului nu pot fi cauzate de circumstanțe extraordinare.

Leave A Reply

Your email address will not be published.