fbpx TOP 10 aeronave de transport pasageri care nu au zburat niciodata.

TOP 10 aeronave de transport pasageri care nu au zburat niciodata.

0 6.205
Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul intarziat sau anulat. Poti avea dreptul pana la 600€.

Tot mai multe companii aeriene retrag din serviciul operational aeronavele Boeing 747, iar producția Airbus A380 – cel mai mare avion de pasageri construit vreodată – va fi oprită în viitorul apropriat. Ne apropiem de sfârșitul unei ere a giganților.

Totuși, a existat o altă perioadă în care producătorii de avioane au venit cu proiecte care mai de care mai îndraznețe în ideea de a construi avioane de proporții gigantice. Iar mai jos aveți o listă cu 10 dintre acestea.

Există doar un singur criteriu pentru această listă: numărul mare de locuri disponibile în aeronavă. Nu sunt incluse aici avioanele care au ajuns să fie construite.

10. Propuneri pentru extinderea avioanelor existente, cu un singur etaj, pentru a ajunge la capacitate de 450 de locuri

top-10-aeronave-de-transport-pasageri-care-nu-au-zburat-niciodata

Înainte de a intra în lumea fanteziei inginerilor, trebuie să menționăm câteva avioane reale care ar putea să se extindă pentru a-și mări capacitatea.

  • Ilyushin Il-86 a fost construit de sovietici și testat în 1982. Avea o capacitate de 450 de locuri, dar nu a intrat niciodată în serviciul operational.
  • CRAIC CR929, aeronava ruso-chineză, care ar fi avut capacitatea de 440 de locuri, toate la clasa economică.
  • Dorința Airbus de a extinde capacitatea aeronavei A350-1000 la 455 de locuri în 2016
  •  Aeronava Boeing B777-10X ar putea fi, de asemenea, potrivită pentru 450 de pasageri.

9. l Tupolev Tu-304: 500 de locuri

Încercarea lui Tupolev de a intra în cursa de avioane de tip widebody, inițiată de Airbus A330 și Boeing 777, a venit la începutul anilor ’90.

Avionul ar fi fost puțin mai mic decât concurenții săi, cu o lungime de 62 de metri și o anvergură a aripilor de 57 de metri.

Ar fi fost dotat cu un fuselaj cu secțiune transversală ovală specială care are fi permis o capacitate mai mare.

Aeronava ar fi trebuit să fie în funcțiune la începutul anilor 2000, dar la fel ca multe proiecte rusești ale vremii, nu a reușit să părăsească planșa din cauza lipsei de finanțare. Pe măsură ce noul mileniu a început, au existat încercări de a-l reînvia, dar niciuna nu a avut succes.

8. McDonnell Douglas MD-12: 511 de locuri

În încercarea de a concura cu Boeing 747, care a monopolizat piața curselor lung-curier, McDonnell Douglas a început să creeze MD-11, ultimul dintre aeronavele cu 3 motoare.

Un motor suplimentar a fost adăugat undeva în proces, transformând proiectul în dublu etaj cu patru motoare, puțin mai mic decât Airbus A380.

Proiectul a fost aprobat în parteneriat cu Taiwan Aerospace, dar nu a primit comenzi. Companiile aeriene nu aveau niciun interes pentru aeronavă, care era doar mare și mult mai scumpă decât un B747. Chiar și în configurația complet economică, MD-12 ar fi avut doar 511 locuri.

7.  McDonnell Douglas MD-XX: 515 de locuri

Dându-și seama că proiectul MD-12 nu avea să se întâmple, inginerii de la McDonnell Douglas au început un alt proiect. În 1994, a fost prezentată o versiune simplă extinsă a aeronavei MD-11. Întinzând fuselajul pentru a mări capacitatea până la 515 pasageri, într-o configurație complet economică.

Rezultatul a fost de fapt mai mare, deși nu arăta la fel de impresionant ca precedentul model. Avea anvergura originală a aripilor aeronavei MD-11 de 65 de metri și o lungime întinsă de 71,6 metri. Investiția necesară era încă prea mare pentru companie, iar proiectul a fost anulat mai târziu în același an.

6. Boeing 747-700X: 650 de locuri

Boeing a căutat modalități de a se menține pe piața. Astfel, au încercat extinderea aeronavei 747 pentru a permite o capacítate de peste 500 de locuri. Proiectul presupunea extinderea punții superioare. Astfel, aeronava ar fi putut transporta până la 650 de pasageri, păstrând în același timp autonomia unui 747-400 obișnuit.

În cele din urmă, Boeing nu a putut găsi piața potrivită pentru noul jumbo, deși mai multe companii aeriene asiatice au fost considerate potențiali cumpărători.

5. Noul avion Boeing: 900 de locuri

747X a fost doar un al doilea răspuns la proiectul Airbus A380. Prima mișcare a lui Boeing a fost să facă ceva similar, dar mai mare. Programul Noul Avion Mare (NLA), care nici măcar nu avea un număr adecvat atașat, ar fi trebuit să fie biletul câștigător pentru producătorul american. O configurație obișnuită din trei clase ar fi putut transporta 606 de pasageri. Aspectul complet economic ar fi putut avea o configurație de 900 de locuri.

Proiectul a fost abandonat. Boeing a decis că modelul nu este ceea ce trebuie. Chiar dacă exista o nișă pentru avioane cu peste 500 de locuri, nu era suficient de mare pentru două modele concurente.

4. Lockheed Martin VLST: 900 de locuri

Pentru a nu fi depășit de Boeing și McDonnell Douglas, Lockheed Martin a avut propriul răspuns la A380: un model subsonic foarte mare. Au fost propuse mai multe prototipuri, inclusiv cel cu aripi delta.

Cel mai conservator (și cel mai realist) ar fi avut un corp de secțiune ovală cu două punți, fiecare cu 450 de locuri într-o configurație de două clase. Au fost, de asemenea, propuse versiunile de marfă și combi, capabile să transporte containere.

Rezultatul final ar fi fost doar puțin mai mic decât Antonov An-225 Mriya, dar un design al unei aeronave de pasageri de o asemenea capacitate și dimensiune a făcut-o extrem de impracticabilă.

Conform documentației, întreaga infrastructură trebuia să fie reproiectată (ceva similar, dar la o scară mai mică, s-a întâmplat cu A380) pentru a găzdui aeronava. Costul de dezvoltare varia între 8 și 15 miliarde de dolari, costul de producție per unitate ajungând la 200-300 milioane de dolari. În cele din urmă, proiectul a fost abandonat.

3. Airbus A380-900: 960 de locuri

Airbus A380 a fost un avion revoluționar. Dacă ar fi avut succes considerabil, Airbus ar fi continuat sa modifice bază si ar fi venit cu o serie de îmbunătățiri, inclusiv un cargo și mai multe versiuni întinse.

Prin extinderea fuselajului original cu câțiva metri, ar fi crescut capacitatea de la 555 la 650 de locuri sau peste 900 într-o configurație complet economică.

Niciuna dintre variantele propuse nu a fost produsă, iar în 2019 Airbus a anunțat că va opri producția A380 până în 2021.

2. Sukhoi KR-860: 1000 de locuri

A fost o luptă continua a producătorilor americani și europeni pentru o piață a aeronavelor de peste 500 de locuri. Rusii au zis că nu trebuie să rămână mai prejos și au creat și ei o aeronavă. De fapt, au mers mai departe decât alți concurenți, deoarece Sukhoi și-a dezvăluit etajele duble abia în 1999.

Ei susțineau că aeronava propusă putea transporta 860 de pasageri într-o configurație de două clase și până la 1000 de pasageri în aspect complet economic.

În plus, producătorul a scos un model la scară impresionant al modelului KR-860. Aeronava a fost destinată în totalitate pieței externe, deoarece Rusia nu avea rute interne care să o facă profitabilă.

Birourile de construcții ale lui Tupolev și Yakovlev l-ar fi ajutat pe Sukhoi în producție, producând în special versiunea de marfă.

Dezvoltarea a fost întreruptă în 2012. Motivele nu sunt cunoscute, dar pot fi deduse.

1. Tupolev Tu-404: 1214 locuri

Acest gigant rusesc a depășit toate celelalte aeronave de pe această listă (și din aproape toată lumea), deși a fost proiectat la începutul anilor ’90.

Ca și în cazul Lockheed Martin VLST, au fost propuse mai multe variante, inclusiv un design de aripă mixt alimentat de șase motoare turbopropulsoare.

Acesta, precum și o versiune mai convențională cu patru motoare sub aripi, ar fi putut transporta peste 1200 de pasageri pe două punți în configurații economice. Dacă aeronava ar fi fost finalizată, ar fi servit alături de Tu-304 într-o piață proprie.

Anvergura aripilor ar fi fost de 110 metri, aproape rivalizând cu cea a Scaled Composites Stratolaunch.

Se pare că proiectul a fost discutat cu mai mulți potențiali cumpărători, deși nu există niciun indiciu că dezvoltarea a avansat dincolo de planuri. Un derivat al acestui proiect a fost considerat noul avion de transport militar super-greu al Rusiei, denumit în cod PAK DA.

Totuși, s-a renunțat la idee în favoarea unui proiect mai realist bazat pe Tu-304.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.