Telenovela Blue Air continuă: Statul român preia 75% din acțiuni!

0 289

Credeați că totul s-a terminat în cazul Blue Air? V-ați înșelat! Telenovela companiei low-cost românești continuă cum nici nu vă gândeați. Ni s-a comunicat că Blue Air este în discuții cu doi investitori străini, câ sunt șanse ca brandul să fie preluat și o nouă companie să renască, precum pasărea Phoenix, din cenușa defunctei Blue Air, dar nu va fi așa. Statul român preia 75% din acțiuni!

Acum poate vă întrebați de ce Blue Air este naționalizată. Păi treaba e cât se poate de simplă. Vă mai amintiți de împrumutul luat de Blue Air de la EximBank, împrumut garantat de Stat? Eee, aflați că acel împrumut a fost garantat de Stat cu condiția ca în cazul în care compania nu va mai achita datoriile, Statul să preia 75% din acțiunile companiei.

Companie Blue Air va fi naționalizată

Doar că ce să vedeți, Statul devine acționar majoritar la multe luni după ce Blue Air nu a achitat ratele la credit și nici nu a mai rămas ceva din respectiva companie aeriană. O mare parte din flotă s-a întors la operatorul de leasing, iar singurele active rămase în companie ar fi praful de pe tobă și multe milioane de EURO datorii.

Insuși Statul recunoaște că nu știe în ce se bagă prin vocea lui Florian Geantă, Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului: „În momentul de față am primit scrisoarea din partea Ministerului de Finanțe, că scrisoarea de garanție a fost executată și acțiunile vor fi preluate de autoritatea statului. Demarăm procedurile. Am transmis adrese către ministerul de finanțe, către Blue AiR, în perioada următoare vom urma procedura de preluare a acțiunilor. Nu știm ce vom găsi în momentul când vom prelua acțiunile de compania Blue Air și ce ne așteaptă în momentul când vom face predarea – primirea”.

Statul preia 75% din NIMIC

Ce va face Statul cu cele 75% din acțiunile Blue Air? Le bagă-n c… Nimic nu va face pentru că atunci când iei nimic, ai nimic. O sa pompeze bani de la bugetul de stat pentru a plăti datoriile, cel mai probabil spre aeroporturi și bănci, alți creditori etc. Și dacă mai rămân bani, poate vor da și despăgubirile către cei peste 150 000 de pasageri afectați de zborurile anulate.

O spune chiar Adrian Codirlașu, vicepreședinte CFA România: „În general se întâmplă când sunt companii, să zicem importante pentru economia unei țări, ca statele să intervină, și cum intervin? Cu bani publici, pentru că aceste intervenții costă. Vin cu bani, participă la majorarea de capital a acestor companii, după care restructurează companiile și le fac din nou rentabile”. citat de stirileprotv.ro.

Blue Air, o nouă gaură neagră în portofoliul Statului

Însă mai crede cineva că Blue Air va reveni în zbor și va fi o companie rentabilă / profitabilă? Păi Statul ne-a demonstrat cum se ține în agonie, de mai bine de 10 ani, o companie aeriană și avem dovada TAROM. Statul ne-a demonstrat cum ”a reușit” să aibă o companie aeriană de succes. Acum România o să aibă două companii gen ”găuri negreu”?

Este prima dată în ultimii 30 de ani în România când o companie aeriană nu și-a mai putut plăti costurile de operare. Blue Air acumulase, de-a lungul anilor, pierderi de sute de milioane de lei. Blocajul financiar al Blue Air a provocat haos pe aeroporturile din țară, în această vară, după ce conturile au fost blocate din cauza datoriilor acumulate la Ministerul Mediului. De fapt, asta cu Ministerul Mediului a fost doar un pretext.

În opinia personală, oricât am îndrăgit brandul Blue Air, cred că este timpul ca această companie să dispară. Brandul în sine a strâns atât de multă ură din partea pasagerilor români încât eu nu mai cred că se mai poate face ceva pentru Blue Air. Nici Dumnezeu sau Moș Crăciun nu cred că mai pot face minuni pentru această companie aeriană. Sper să mă înșel!

Leave A Reply

Your email address will not be published.