TAROM scoate la vânzare 14 din cele 29 de avioane deținute
TAROM scoate la vânzare jumătate din flota sa, măsură ce face parte din planul de restructurare al companiei. Conform unui document publicat de Antena 3, TAROM dorește să vândă cele 4 avioane Airbus A318, 4 avioane Boeing 737-300, 4 avioane Boeing 737-700 și 2 avioane ATR 42-500. Prețul avioanelor scoase la vânzare variază de la 1.5 milioane EURO la aproximativ 14 milioane de EURO.
Avioanele TAROM scoase la vânzare
- Patru Airbus A318-111: YR-ASA, YR-ASB, YR-ASC, YR-ASD
- Patru Boeing 737-300: YR-BGA, YR-BGB, YR-BGD, YR-BGE
- Patru Boeing 737-700: YR-BGF, YR-BGG, YR-BGH, YR-BGI
- Două ATR 42-500: YR-ATC, YR-ATF
TAROM rămâne cu 15 avioane, dar conform declarației făcute de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, se dorește modernizarea și uniformizarea flotei. Mai jos aveți lista cu celelalte avioane din flota TAROM.
- Cinci ATR 42-500
- Patru Boeing 737-800 în două configurații diferite
- Patru ATR 72-600
- Două ATR 72-500
Dacă dăm crezare declarației domnului Drulă, TAROM va elimina din flotă și o parte din avioanele menționate mai sus, scopul fiind acela de a păstra doar modelele 737-800 și ATR 72-600.
Dacă tot procesul de restructurare va fi finalizat cu succes, TAROM va avea o flotă simplificată în conformitate cu procesul planificat de restructurare. Viitoarea flotă a companiei TAROM va consta doar din avioane Boeing (737-800 / MAX) și ATR (72-600).
Restructurarea Tarom a început în februarie. Compania a mai rămas cu 4 agenţii externe (Paris, Londra, Bruxelles și Chișinău) pentru vânzarea biletelor. Serviciile oferite de agențiile respective vor fi preluate de către structurile interne TAROM și în online, informează Antena 3 pe baza declarațiilor făcute de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
În ceea ce privește salariații Tarom, 185 de angajați au optat să plece din companie, iar ei vor primi 7 salarii compensatorii. Totodată, compania a informat că urmează și o serie de concedieri: 500 de angajați vor fi concediați până la toamnă.
Ținând cont că TAROM nu a mai înregistrat profit de peste 10 ani, situația companiei este dramatică. Nici ajutor de stat nu poate primi, iar planul de restructurare și optimizare ar fi singura măsură de pus în practică pentru a readuce compania pe linia de plutire. Vom urmări evoluția acestui proces de restructurare și sperăm să revenim cu vești pozitive.