TAROM închiriază 13 aeronave regional jet (Update)
TAROM a publicat pe site un anunț prin care dorește să închirieze 2 aeronave regional jet. Acestea trebuie să poată transporta între 70 și 120 de pasageri.
Update 3 iulie 2018: TAROM a venit cu o erată la anunțul inițial. Și uite așa din 2 aeronave regional jet au ajuns să fie maxim 13 (treisprezece aeronave) aeronave ”regional jet”. Cu alte cuvinte, TAROM dorește o flotă solidă pentru zboruri scurte și regionale. Dacă planul va fi dus până la capăt, ATR-urile nu prea își vor mai avea locul în flota TAROM și cel mai probabil vor fi retrase.
Se anunță un 2018 foarte interesant pentru TAROM. Vom reveni cu detalii.
Știrea inițială 1 iulie 2018: La TAROM se întâmplă lucruri, se mișcă ceva. Din 2017, văd mișcări interesante la transportatorul național al României. A pensionat și a reușit să vândă cele 2 aeronave Airbus A310. A închiriat 4 aeronave de tipul Boeing 737-800, 2 dintre ele fiind configurate în regim low-cost, celelalte 2 fiind configurate în 2 clase. Astfel, media de vârstă a flotei a scăzut considerabil.
Totodată, TAROM a anunțat și o serie de rute noi, unele interne, altele regionale. Amintim aici de rutele interne Constanța – Satu Mare și București – Sibiu. Iar pe extern, vor fi lansate rutele Cluj-Napoca – Paris; Timișoara – Stuttgart. Din toamnă, sunt șanse mari să vedem zboruri TAROM și spre Baku, Odesa, Tbilisi, Yerevan.
Și, după cum se poate observa din anunțul postat pe site-ul oficial, TAROM dorește să-și crească flota și cu 2 aeronave regional jet. Acestea trebuie să poată transporta între 70 și 120 de pasageri, iar autonomia de zbor să fie de cel puțin 2600 kilometri. TAROM caută avioane în conformitate cu standardele EASA.
2 aeronave regional jet
Aruncând o privire peste aeronavele comerciale existente pe piață, cele mai apropiate de cerințele TAROM sunt modelele Embraer E190 și cele din familia Bombardier CRJ900. Însă, cel mai probabil vor fi închiriate 2 Embraer E190/E195.
Am zburat cu acest tip de avion și mi-a plăcut. Embraer E190 este confortabil, silențios, cu autonomie de până la 4500 kilometri. Ar putea acoperi orice rută din rețeaua TAROM și chiar ar facilita deschiderea de noi rute, cum ar fi București – Dubai. Totodată, noile aeronave ar putea opera zborurile directe de tip charter.