TAROM a mai redus din pierderi, in 2013
TAROM anunţă că este pe val şi a reuşit să mai reducă din pierdere, dar tot pe pierdere a terminat anul 2013. Aştept ziua când va fi anunţat primul profit anual. Până atunci, TAROM are nevoie de multă putere de luptă pe o piaţă dinamică şi mereu în schimbare, tot mai aglomerată. Încep să nu mai am încredere în aceste cifre şi asta pentru că încurcate sunt căile Statului.
TAROM se mândreşte cu noi rute anunţate în 2013, dar câte dintre ele sunt cu adevărat profitabile? Gradul de încărcare pe multe dintre ele nu este satisfăcător. Mai jos aveţi şi comunicatul trimis de TAROM!
TAROM a încheiat anul 2013, din punct de vedere financiar, cu o reducere a pierderilor de 44% (100 mil RON), faţă de anul 2012 şi cu 30% (56 mil RON) faţă de cifra raportată în bugetul aprobat pe anul 2013. De asemenea, pentru anul 2013 rezultatul net, comparativ cu cel estimat în planul de management (-143 mil RON), a fost mai bun cu 9% (13 mil.RON).
Tendinţa rezultatelor financiar-contabile ale companiei TAROM este una ascendentă, aceasta reflectându-se prin diminuarea pierderilor dar şi prin lipsa datoriilor restante către furnizori, creditori sau către bugetul de stat.
TAROM anunţă public rezultatele financiare aferente anului 2013, auditate în conformitate cu prevederile OMFP 3055/2009, cu modificările ulterioare:
2012 TOTAL RON 2013 TOTAL RON Venituri totale 1.266.419.834 1. 273. 607. 174 Cheltuieli totale 1.497.037.354 1. 403. 774. 904 Rezultat net -230.617.520 -130. 167. 730 Cifra de afaceri neta 1.048.339.557 1. 085. 210. 203 Deşi contextul economic pe plan mondial a rămas pesimist în anul 2013, prin schimbările realizate la nivelul managementului companiei, rezultatele financiare aferente anului 2013 s-au îmbunătăţit semnificativ comparativ cu cele ale anului 2012.
Începând cu anul 2013, TAROM a adaugat 10 destinaţii cu plecare din România: Bucureşti-Praga, Cluj-Praga (la care va renunţa curând), Bucureşti-Geneva, Bucureşti-Stockholm, Bucureşti-Moscova, Iaşi–Bologna, Iaşi-Milano (Bergamo), Iaşi–Torino şi Iaşi–Tel Aviv.
Parerea mea, si nu numai a mea, este , ca daca , politicul nu ar intervenii deloc in conducerea Tarom, rezultatele ar fi si mai bune.
Si parerea mea spune acest lucru de prin 2012 :).
Asa e,interventia politicului la Tarom nu face decat sa tina compania pe loc. Ar mai fi si standardizarea si modernizarea flotei si inceperea usor usor a curselor long haul.