Sky Cruise nu va zbura niciodată în forma prezentată, cu atât mai puțin până în 2040!
Zilele acestea au început să apară imagini randate cu un posibil hotel zburător cu propulsie nucleară. Conform prezentării, se dorește ca acest hotel zburător să poată găzdui până la 5000 de persoane și să fie gata până în 2040.
Conceptul de hotel zburător gigant include restaurante, un centru comercial, săli de sport, un teatru și o piscină. Hashem Al-Ghaili, care a pregătit animația detaliată a uriașei aeronave cu propulsie nucleară, spune că ar putea fi „viitorul transporturilor”.
Nu neg imaginația domnului Hashem Al-Ghaili, doar că ce a prezentat este imposibil de realizat, cel puțin conform detaliilor afișate. Suntem în 2022, un an în care tehnologi a avansat foarte mult și în teorie s-ar putea construit orice își imaginează omul.
Sky Cruise
Doar că asta ar însemna ca în următorii 18 ani să existe un focus puternic pe dezvoltare fuselajului aeronavei, pe partea de propulsie și motoare (nu mai puțin de 20 de motoare vor asigura propulsia pentru Sky Cruise), pe partea tehnologiei pentru materialele folosite, dar și pe partea de infrastructură la sol și în aer. Ori toate acestea sunt imposibil de realizat în doar 18 ani. Cum ziceam, este frumos să visăm, dar uneori e bine să fim cu picioarele pe Pământ.
Și poate nu tehnologia în sine va fi problema, ci autorizarea și certificarea noilor tehnologii folosite, testarea aeronavei, ani de zile de cercetări și simulări, de pregătire pentru un asemenea colos zburător. Pe lângă toate cele menționate mai sus, hai să aducem în discuție și partea financiară. Cine va acoperi costurile pentru dezvoltare și construire, pentru infrastructură etc.? Este cineva dispus să investească sute de miliarde de dolari pentru un asemenea proiect?
Ca o paralelă, vă spun că Airbus A380 a avut nevoie de 15 ani de la idee la primul zbor, în condițiile în care exista deja Boeing 747 ce avea o jumătate de punte superioară, iar tehnologiile folosite, multe dintre ele, erau deja omologate și testate. Dezvoltarea avionului Airbus A380 a costat 11 miliarde de euro la acea vreme.
Așa că e bine să lăsăm entuziasmul pentru mai târziu și să fim mai realiști!