Singapore Airlines a renunţat la cea mai lungă rută operată fără escală (Newark – Singapore)

3 245

Pe 23 noiembrie 2013, Singapore Airlines a renunţat la cea mai lungă rută operată fără escală, Newark – Singapore (zbor de 19 ore şi 15343km). Despre această decizie luată de Singapore Airlines, de a renunţa la cele mai lungi zboruri operate fără escală, am scris încă din ianuarie 2013. Pe 20 octombrie 2013, Singapore Airlines a renunţat şi la ruta Los Angeles – Singapore.

Ruta Singapore – Newark – Singapore a început să fie operată pe 29 iunie 2004, iar zborurile au fost onorate cu aeronave Airbus A340-500 configurate doar cu clasa Business, sistem 1-2-1, capacitate 100 de locuri. Cel mai scurt traseu între Newark şi Singapore a fost cel operat timp de peste 9 ani, peste Insula Baffin, Polul Nord, Siberia şi China. Traseul Newark – Singapore via Londra este de 16,464 km, iar Singapore – Newark via Tokyo este de 16,184 km.

Newark – Singapore cu Singapore Airlines în cifre:

– aproximativ 19 ore de zbor non-stop;
– 15 343 Km;
– 222 000 de litri de combustibil;
– 100 de locuri la Business Class;
– 6 piloţi şi 14 însoţitori de bord – schimbarea echipajelor se facea la 4 ore.

Totodată, Singapore Airlines a anunţat că va renunţa la cele 5 aeronave Airbus A340-500 şi le va returna producătorului în baza unui acord pentru aeronave noi Airbus A380, care vor putea transporta până la 470 de pasageri, dar nu sunt pentru zboruri foarte lungi.

La Mare cu Avionul

Cele două rute au fost scoase din sistem din motive economice. Avioanele consumau mult prea mult carburant, iar zborurile erau obositoare şi necesitau multe alte cheltuieli. Pe lângă cei 100 de pasageri, la bord se mai aflau 2 echipaje complete de cabină şi piloţi. 19 ore de zbor nu sunt chiar puţine, iar cei aflaţi la bord aveau nevoie de mai multe mese şi băuturi. Preţul unui bilet varia între 6000 şi 8000 de dolari dus-întors.

Singapore Airlines va continua să lege Singapore de New York, dar prin zborurile via Frankfurt operate cu avioane A380. Este o soluţie mai bună, economic vorbind, pentru transportatorul din Singapore, dar o rută mult mai obositoare pentru pasageri şi asta datorită celor 5 ore pe care trebuie să le petreacă în aeroport în timpul escalei.

Rutele super lungi nu mai sunt profitabile. În 2012, trei companii aeriene au renunţat la rutele lor super lungi: Delta Air Lines a renunţat la Detroit – Hong Kong (16 ore); American Airlines a renunţat la Chicago – New Delhi (15 ore); Thai Airways a renunţat la Los Angeles – Bangkok (17 ore).

Însă mai sunt rute super lungi, spre bucuria celor care doresc să petreacă mai mult timp în avion. În prezent, cea mai lungă rută, raportat la distanţă, a rămas Sydney – Dallas operată de Qantas Airways (aproximativ 14 000 de Km). Cea mai lungă rută, raportat la timp, a rămas Atlanta – Johannesburg operată de Delta Air Lines (aproximativ 17 ore de zbor fără escală).

(sursa foto: www.airplane-pictures.net)

S-ar putea sa-ti placa si
3 Comentarii
  1. […] Această rută a trecut pe primul loc în clasament după ce Singapore Airlines a renunţat la cea mai lungă rută operată fără escală: Newark – Singapore. […]

  2. […] 23 noiembrie 2013, Singapore Airlines a renunţat la cea mai lungă rută operată fără escală, Newark – Singapore…. Despre această decizie luată de Singapore Airlines, de a renunţa la cele mai lungi zboruri […]

  3. […] 23 noiembrie 2013, Singapore Airlines a renunţat la cea mai lungă rută operată fără escală, Newark – Singapore…. Despre această decizie luată de Singapore Airlines, de a renunţa la cele mai lungi zboruri […]

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »