Saloanele Business și VIP de la Aeroportul Internațional Henri Coandă
Într-o zi caniculară de vară, echipa AirlinesTravel.ro s-a deplasat la Aeroportul Internațional Henri Coandă, Otopeni, pentru a vizita saloanele Business și VIP. Am fost curioși să vedem serviciile și facilitățile oferite de cel mai mare aeroport din România pentru pasagerii business, VIP, dar și pentru cei ce cumpără aceste servicii în regim extra.
Aeroportul dispune de un salon VIP, un salon Prezidențial și trei saloane tip Business. Vizita noastră a început cu salonul VIP. Doamna Liliana Chiric, Șef Serviciul Protocol Henri Coandă, ne-a purtat într-o lume exclusivistă, dincolo de trandiționalele săli de așteptare. Ne-a vorbit cu pasiune de fiecare salon în parte și despre servicii.
Serviciile VIP
Serviciile VIP sunt destinate categoriilor de pasageri VIP (Very Important Person) și CIP (Commercial Important Person). Acestea constau în asigurarea unui pachet complet de „meet & assist” atât la plecarea, cât și la sosirea dintr-o călătorie.
Înainte să continui, vreau să fac o precizare. Pasagerii VIP și CIP sunt de rang înalt. Vorbim aici de politicieni, oameni de afaceri, vedete etc. Cu toții putem cumpăra servicii VIP, dar nu toți avem statut VIP. Asta e realitatea!
Serviciile VIP se solicită cu 24 de ore înainte de zbor. În majoritatea cazurilor, serviciile VIP se fac în baza unui contract.
Firul evenimentelor în cazul pasagerilor VIP, la îmbarcare
Pasagerul este întâmpinat în zona de check-in sau se stabilește un punct de întâlnire. După formalitățile de check-in pe flux dedicat, se merge la controlul de securitate și apoi la Poliția de Frontieră. Există o zonă specială pentru cei ce optează serviciile VIP. După controlul de securitate, se merge în salonul VIP.
În cadrul saloanelor VIP, pasagerii beneficiază și de un mic serviciu de catering. Se poate servi un suc, o cafea sau băuturi alcoolice. Pasagerii VIP pun accentul pe alte servicii, nu catering.
Când se aproprie ora de îmbarcare, pasagerul VIP este anunțat și însoțit până la burduf – passenger boarding bridge (PBB). Dacă îmbarcarea se face de pe platforma aeroportului, pasagerul VIP este transferat la avion cu o limuzină. În cazul grupurilor, se poate folosi un microbuz echipat corespunzător.
Firul evenimentelor în cazul pasagerilor VIP, la sosire
Pasagerul este întâmpinat pe platforma aeroportului sau în avion, apoi este transferat cu limuzina la poliția de frontieră. Formalitățile de trecere a frontierei se fac pe flux dedicat.
Și aici se termină serviciul „meet & assist”. Serviciul VIP nu se implică în recuperarea bagajelor. Este un protocol de securitate care nu permite acest lucru. Fiecare pasager este direct responsabil de recuperarea bagajelor.
Salonul de protocol pentru pasagerii VIP:
Mai sus am făcut referire la salonul VIP. Acesta pot fi utilizate de pasagerii care călătoresc atât pe curse internaționale, cât și pe zboruri interne, asigurând confortul și intimitatea pasagerilor VIP.
Salonul funcționează în regim 24/7, fiind deservit de un personal specializat, cu înaltă pregătire profesională.
Salonul dispune de facilități specifice categoriei de servicii: ambient relaxant, zonă de fumători, acces liber la telefon, fax, copiator, wi-fi, televiziune cu canale românești și internaționale, monitoare info status zbor, o gamă variată de răcoritoare, cafea, dulciuri și snacks-uri.
Conform statisticilor, salonul VIP procesează în medie 30 de pasageri/zi.
Serviciile și saloanele Business Class
De serviciile saloanelor business pot beneficia pasagerii desemnați de companiile aeriene și care au bilete de avion la business class; pasagerii cu un anumit statut oferit de cardul de fidelitate de la o anumită companie aeriană sau alianță. La saloanele business pot avea acces și pasagerii posesori de anumite carduri bancare. Dacă aveți bilete la business class, indiferent de compania aeriană, aveți acces gratuit la oricare dintre cele 3 saloane Business din cadrul Aeroportului Internațional Henri Coandă, Otopeni!
Totodată, la saloanele business pot avea acces și toți pasageri care achită tariful special de intrare. Pot fi accesări ocazionale sau pe baza unor contracte încheiate între unitățile comerciale și Serviciul Protocol Henri Coandă.
În cazul serviciilor business, nu există pachetul „meet & assist”. Pasagerii sunt responsabili de îmbarcare și trebuie să fie atenți la informațiile anunțate.
În cazul saloanelor business, serviciul de catering este mai consistent în comparație cu serviciul de la VIP. Pasagerii se pot servi dintr-o gamă variată de băuturi alcoolice și răcoritoare, cafea, dulciuri și snacks-uri. Uneori poate exista și masă caldă.
Cele 3 saloane business au o capacitate totală de 280 locuri și sunt deschise non-stop. Două dintre acestea (salonul branduit TAROM și salonul branduit Master Card) sunt amplasate simetric în zona porților de îmbarcare 7 și 8, la etajul doi al terminalului de plecări internaționale. Al treilea salon Business este în zona porţii de îmbarcare 14, la etajul doi.
Accesul la saloane se face pe scări rulante şi fixe sau cu ascensoare. Saloanele includ facilități specifice persoanelor cu mobilitate redusă. Pentru cei interesați, analizați lista cu TARIFELE pentru PROTOCOL.
Pentru cei pasionați de avioane, saloanele BUSINESS și VIP oferă priveliști spectaculoase asupra platformelor și pistelor aeroportului. Pentru cea mai bună priveliște asupra activității de pe platformă, recomandăm al treilea salon Business, care este în zona porţii de îmbarcare 14, la etajul doi.
Care salon permite accesul pentru calatorii pe zborurile interne ? Sau niciunul ? Multumesc.
Pe zborurile interne, tinand cont ca plecarile se fac din alta zona a terminalului, nu aveti acces la saloanele business. Insa exista zone de relaxare si cafenele in zona terminalului plecari interne.
Era bine un salon si pt zboruri interne. Am mastercard world si vreau sa calatoresc si intern, mai ales acum ca s-au ieftinit tarifele.