RYANAIR pe profit în H1 2016
Vedem zilnic oferte atractive de la Ryanair. Nu de puține ori, în decursul acestui an, am anunțat prețuri imbatabile, care au pornit de la 2 EURO/segment. Și de fiecare dată, vedem cititori îngrijorați de situația Ryanair și cum de este posibil să practice prețuri atât de mici.
RYANAIR pe profit
În ciuda grijilor, Ryanair este o companie aeriană pe profit, se arată într-un comuniat de presă. În prima jumătate a acestui an, Ryanair a anunțat un profit net de 1.17 miliarde de EURO. Totodată, cel mai mare operator low-cost din Europa a anunțat o creștere de 2% a gradului de încărcare al avioanelor, până la 95%, iar numărul pasagerilor transportați în H1 a crescut cu 12%, până la 65 de milioane. Tariful mediu a scăzut cu 10%, la 50 EURO. Cifrele raportate pentru H1 2016 sunt în comparație cu aceeași perioadă din 2015.
În H1 2016, Ryanair și-a extins rețeaua operațională cu 6 baze și 73 de rute noi, iar flota a crescut cu 21 de avioane 737-800.
Ryanair se mândrește și cu costurile operaționale mai mici cu 10%. A raportat o scădere a cheltuielor cu carburantul de 5%. Când mulți se plâng de costurile mari operaționale, Ryanair raportează contrariul. Realitate sau marketing?
Iar planul de viitor este ambițios. Ryanair dorește să se dezvolte și pe aeroporturile principale, nu doar pe cele secundare. O demonstrație de forță pe acest subiect, anunțarea bazei Ryanair de la Frankfurt Am Main (FRA). Și 2016 încă nu s-a încheiat, urmând să fie inaugurate noi baze și rute, dar și creșterea de frecvențe pe rutele existente.
Iar 2017 se nunță foarte atractiv prin prisma noilor rute prezentate. Și cu sigurantă Ryanair păstrează câțiva ași importanți în mânecă. Din informațiile noastre, 2017 va aduce 52 de avioane noi în flota Ryanair, un avion pe săptămână. Mai multe avioane, mai multe zboruri!
Și în România, Ryanair începe să se extindă tot mai mult. A lansat bazele de la Timișoara și București, iar zilele trecute a inaugurat ruta Craiova – Valencia. Din sezonul de vară 2017, Ryanair va inaugura și rutele de la Oradea: Oradea – Milano și Oradea – Barcelona. Și zvonurile spun că Ryanair ne pregătește ceva surprize pentru viitor. Să ne așteptăm la o expansiune agresivă pe piața din România?
Interesante sunt cifrele: 18 euro profit net per pasager…
M-am uitat la ele de 2-3 ori…E clar ca undeva sunt si niste bani veniti pe subventii.