RYANAIR (Lauda Europe) anunta o baza noua la Zagreb si creste la 56 numarul rutelor din Croatia
Cea mai mare companie aeriană low cost din Europa, Ryanair, a anunțat deschiderea unei baze în Zagreb începând din luna septembrie. Vor fi alocate 2 avioane de tipul Airbus A320, ceea ce va facilita lansarea a 12 rute noi. Majoritatea zborurilor vor fi operate de subsidiara RYANAIR, Lauda Europe.
Noile rute includ zboruri spre: Charleroi, Beauvais, Dortmund, Hahn, Baden Baden, Memmingen, Bergamo, Roma Ciampino, Podgorica, Sandefjord, Göteborg și Londra Stansted. În total, 36 de rotații săptămânale vor fi operate de la noua bază din Zagreb.
Compania aeriană low-cost va opera 36 de zboruri săptămânale, generând 60 de noi locuri de muncă.
Destinație | Dată lansare |
---|---|
Charleroi | 02.06.2021 |
Bergamo | 01.07.2021 |
Londra Stansted | 01.09.2021 |
Sandefjord | 01.09.2021 |
Baden Baden | 02.09.2021 |
Beauvais | 02.09.2021 |
Memmingen | 03.09.2021 |
Hahn | 03.09.2021 |
Dortmund | 03.09.2021 |
Roma Ciampino | 03.09.2021 |
Gothenburg | 03.09.2021 |
Podgorica | 04.09.2021 |
Ryanair a anunțat, de asemenea, lansarea bazei sale sezoniere din Zadar, care inițial urma să fie deschisă anul trecut. Lauda Europe va baza două avioane A320 la Zadar, începând din luna iulie și va introduce 17 rute noi. Pe lângă noul serviciu spre Napoli care a fost anunțat la începutul acestui an, vor mai fi zboruri spre: Aarhus, Bremen, Vaxjo, Gdansk, Modlin, Napoli, Wroclaw, Budapesta, București, Bologna, Roma Ciampino, Napoli și Bari.
Drept urmare, compania aeriană low-cost va opera 78 de rotații săptămânale pe 37 de rute cu plecare din Zadar, generând 60 de noi locuri de muncă. Zborurile vor fi operate până la sfârșitul sezonului estival din octombrie, dar compania aeriană a anunțat că va lua în considerare extinderea unor rute în lunile de iarnă, dacă va exista cerere.
Aeroportul din Zagreb a purtat discuții cu transportatorul low-cost și a lansat un nou sistem de subvenții pentru a stimula sosirea noilor companii aeriene și lansarea de noi rute.
Pentru a beneficia de respectivele subvenții, care includ o reducere de 80% a taxei pentru servicii de călători – care se ridică la 17.5 euro/pasager, o companie aeriană trebuie să lanseze operațiuni din capitala Croației spre destinații care nu au fost deservite anterior nici în perioada pre-pandemiei, nici în 2020.
De asemenea, transportatorul trebuie să întrețină servicii pe tot parcursul anului. Printre marii transportatori low-cost din Europa, atât easyJet, cât și Wizz Air au operat anterior zboruri spre capitala Croației, dar operațiunile au fost stopate.
Ryanair a purtat discuții cu Ministerul pentru Turism din Croația și în 2018 cu privire la o potențială introducere a zborurilor spre Zagreb, îar în 2019, filiala Lauda a Ryanair și-a exprimat interesul în deschiderea unei baze în capitala Croației. La acea vreme, s-a propus ca taxele mai mari ale aeroportului să fie evitate odată cu redeschiderea vechiului terminal, care ar fi fost utilizat exclusiv de transportatorii low-cost. Cu toate acestea, planurile nu s-au concretizat în urma unor obiecții din partea Croatian Airlines.