Qantas a renunțat la comanda restantă de avioane Airbus A380
Pe 7 februarie 2019, Qantas a anunțat că renunță la comanda de avioane Airbus A380. Decizia a fost luată în urma discuției cu oficialii Airbus.
Este vorba de 8 avioane, care făceau parte dintr-o comandă plasată în 2006, care totaliza 20 de aeronave.
În aceste momente, proiectul Airbus A380 rămâne incert. Tot mai multe companii aeriene renunță la acest tip de avion. În martie 2018, Virgin Atlantic a renunțat la comanda sa. Iar la începutul acestui an, Airbus a mai șters o comandă de 10 aeronave din lista, care era atribuită unui client anonim.
Airbus mai pierde o comandă de avioane A380
De la apariția proiectului Airbus A380 și până în prezent, Airbus a primit comenzi pentru 321 de unități. Dintre acestea, sunt livrate 234 de avioane, iar restul de 87 urmau să fie livrate.
Qantas a fost al 3-lea client la nivel global, care a primit aeronava Airbus A380, după Singapore Airlines și Emirates.
Primul Airbus A380 Qantas, indicativ VH-OQA, a ajuns la Sydney pe 21 septembrie 2008. Iar ultimul A380, indicativ VH-OQL, a fost livrat în decembrie 2011.
Qantas a introdus primul A380 pe ruta Melbourne-Los Angeles, din 20 octombrie 2008. Iar rețeaua zborurilor operate cu A380 s-a extins, inclusiv pe rutele Sydney-Los Angeles, Sydney-Singapore-Londra și Melbourne-Singapore-Londra.
Airbus A380 a contribuit la optimizarea zborurilor lung-curier, stabilind noi rute direct non-stop, cum ar fi Sydney-Dallas / Fort Worth. Inițial, această rută era operată cu avioane de tipul Boeing 747-400ER, pe traseul Sydney-Dallas / Fort Worth-Brisbane-Sydney.
Qantas va alege între A350 și B777X pentru proiectul Sunrise
Cu toate că transportatorul aerian Qantas renunță la cele 8 avioane A380, proiectul Sunrise nu va fi afectat. Flota lung-curier va fi completată de noile aeronave Boeing 787-9 Dreamliner. Totodată, Qantas ia în calcul modelele A350 și Boeing 777X.
Airbus A380 este cel mai mare avion de pasageri din lume. Cu toate că a fost proiectat să transporte până la 800 de pasageri într-o singură clasă, A380 nu mai este în atenția companiilor aeriene.
Numărul mic de aeroporturi omologate pentru A380, dar și costul crescut la kerosen, au făcut din A380 un avion ”neinteresant”. Tot mai mulți transportatori aerieni sunt interesați de avioanele widebody cu 2 motoare pentru zborurile lung-curier, în detrimentul celor cu 4 motoare.