blank

Puteți obține compensații pentru zborurile charter anulate sau întârziate

76

Zborurile charter sunt zboruri programate ocazional, la cererea unor entități comerciale cum ar fi agențiiel de turism. Zborurile charter sunt programate, în majoritatea cazurilor, în scop turistic și se vând la pachet cu alte servicii, de exemplu cazări. Însă asta nu le face să fie mai speciale față de zborurile frecvente în fața drepturilor pasagerilor aerieni din Europa.

În fiecare an, în special în sezonul estival, numeroase aeroporturi din România sunt conectate de destinații de vecanță din Europa, Africa, Asia sau Orientul Mijlociu prin intermediul zborurilor charter. La fel ca și în cazul zborurilor frecvente, dacă aveți zboruri charter anulate, întârziate sau overbooking, aveți dreptul la despăgubiri de până la 600 EURO în conformitate cu regulamentul CE Nr. 261/2004.

De exemplu, dacă ați avut programat un zbor charter cu Animawings, FlyLili, TAROM sau cu oricare altă companie aeriană și acesta a avut avut întârziere mai mare de trei ore la destinație sau a fost anulat din cauza companiei aeriene, atunci sunteți eligibili la compensații financiare de până la 600 EURO.

Drepturile pasagerilor transportului aerian

Dacă zburați pe teritoriul UE sau din UE spre alte destinații non-UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE), aveți dreptul și la despăgubiri financiare în valoare de până la 600€. Aceste compensații sunt setate în funcție de distanță:

– 250 euro pentru zboruri pe distanțe sub 1500 de km – zboruri regionale și interne
– 400 euro pentru zboruri pe distanțe între 1500-3500 km
– 600 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere de minim 4 ore)
– 300 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere între 3 și 4 ore)

Aceste drepturi au fost stabilite de UE și fac parte din drepturile pasagerilor traficului aerian (De citit). Deci nu vorbim aici de legi teritoriale sau despre legi făcute de companiile aeriene, ci despre directivele Uniunii Europene. Legile acestea se aplică și zborurilor din/spre România, fie că vorbim de zboruri de linie sau zboruri charter.

Cum puteți aplica pentru despăgubiri

Cu voucherul de călătorie aplicați pentru compensații, via email sau formulare electronice dedicate, după cum urmează:

  • La agenția de turism turoperaroare de la care ați cumpărat pachetul charter și cereți drepturile;
  • La compania aeriană;
  • La emitentul poliței de asigurare de călătorie, în cazul în care ai optat pentru o asigurare completă de călătorie (inclusiv pentru zboruri anulate, bagaje etc.);
  • Către o companie specializată în drepturile pasagerilor transportului aerian, precum AirAdvisor, dacă nu vreți să vă bateți capul cu agenția de turism, compania aeriana sau alte canale.

Comments are closed.