Prețul este în continuare cel mai important criteriu pentru turiștii care aleg vacanțe în România
În ciuda scumpirilor anunțate de toți operatorii din industria turismului, românii își doresc să se bucure din plin de sezonul estival, dovadă fiind numărul tot mai mare de rezervări pentru lunile de vară.
Iar în contextul în care hotelurile, pensiunile și celelalte unități de cazare vor fi aglomerate în următoarea perioadă, platforma hotelieră online Travelminit.ro a realizat un amplu sondaj de opinie* pentru turiști și hotelieri, iar rezultatele sale trasează direcții clare privind așteptările din acest sezon.
„Deși suntem în plin sezon estival, încă avem disponibilități la cazări din toată România, inclusiv pe litoral, cea mai căutată destinație a verii. Momentul coincide și cu acordarea voucherelor de vacanță pe 2022, o măsură care îi va ajuta pe beneficiarii lor să se bucure de sejururi la prețuri accesibile. Merită menționat și faptul că cei care încă au vouchere rămase neutilizate din 2019 și 2020 le mai pot folosi până la finalul lunii iunie pentru a achita integral sau un avans din sejurul lor în țară. Totodată, Travelminit.ro a început sezonul estival cu numeroase campanii și promoții, așa că ne așteptăm la o vară plină și la un număr crescut de rezervări”, spune Rita Szilveszter, online marketing expert Travelminit.ro.
79% dintre turiști țin cont de preț când aleg cazarea în România
Potrivit sondajului realizat de Travelminit.ro, atunci când vine vorba despre alegerea unei unități de cazare pentru concediu, turiștii țin cont de următorii factori: prețul (votat de 79% dintre respondenți), nivelul curățeniei (ales și el de 78% dintre respondenți) și facilitățile camerei (pentru care au votat 53% dintre respondenți). Printre criteriile care le influențează decizia de a alege un hotel sau o pensiune se mai numără și: facilitățile hotelului, poziționarea, personalul, restaurantul și locul de parcare.
În ceea ce privește dotările pe care aceștia își doresc să le găsească în camera pe care au rezervat-o, balconul (79% din voturi), prosoapele (78% din voturi), aerul condiționat (77% din voturi) și produsele cosmetice hoteliere (62% din voturi) sunt în topul favoritelor turiștilor. Printre facilitățile pe care aceștia le mai apreciază se numără și halatul de baie și papucii, fierbătorul de apă, frigiderul, uscătorul de păr, televizorul și fierul de călcat. Aceste detalii fac adesea diferența în ochii turiștilor, fiind dotări în care hotelierii pot investi pentru a atrage mai mulți clienți, dar și pentru a-și face strategia de prețuri.
De asemenea, 48% dintre cei chestionați susțin că nu lasă niciodată bacșiș în cameră pentru personalul de curățenie, în timp ce 40% dintre ei au spus că lasă în funcție de cât de mulțumiți au fost de servicii. Totodată, 73% dintre turiștii participanți la sondaj nu au primit niciodată gratuit o cameră mai bună la unitatea de cazare rezervată. În funcție de disponibilitate, în special în perioadele din afara sezonului, turiștii pot solicita un upgrade de cameră, o practică nu foarte des întâlnită în România, dar care ar putea contribui la fidelizarea clienților pe termen lung.