Povestea zilei: de la pilot Thomas Cook la lucrător în supermarket.

0 1.311

Daca iti sunt utile aceste informatii, gandeste-te ca o cafea ne-ar energiza sa scriem mai multe informatii utile pentru tine.>>Meritam o cafea?<<

Rhodri Manley, căpitan pe Airbus A320, a lucrat în aviația comercială mai bine de 20 de ani. Viața pilotului s-a schimbat complet în timpul pandemiei de Covid-19. Acum aviatorul lucrează într-un supermarket din Marea Britanie pentru a-și putea întreține familia. În ciuda greutăților, el spune că pandemia a dezvăluit o latură pozitivă a crizei globale.

„Mi-am făcut pregătirea în 1999 și am început direct ca pilot pentru zborurile comerciale în 2000. În tot acest timp, am avut un singur loc de muncă”, și-a amintit Rhodri.

Nu a contat că avea o diplomă universitară în chimie și management, Rhodri se simțise întotdeauna entuziasmat de activitățile în aer liber, cum ar fi alpinismul și navigația. La o vârstă fragedă, a început să lucreze într-un magazin local care vindea echipament de alpinism și căuta o carieră în care să-și poată utiliza abilitățile personale.

„Pasiunea mea în universitate era alpinismul, nimic de-a face cu zborul. Dar am fost întotdeauna interesat să zbor, deoarece tatăl meu era pilot, deși [inițial] nu am vrut doar să fac ceea ce a făcut tatăl meu. Mi-a plăcut alpinismul și am ajuns să lucrez într-un magazin vânzând echipament de alpinism, iar timp de aproximativ patru ani am încercat să mă gândesc ce vreau să fac în viață.”

“Din moment ce eram o persoană foarte activă, am crezut că zborul ar fi o opțiune bună. Am reușit să intru la una dintre companiile aeriene cu un program sponsorizat pentru cadeți. M-au ajutat să intru în companie și am început să lucrez pentru ei după aceea”, a spus Rhodri.

“Din moment ce eram o persoană foarte activă, am crezut că zborul ar fi o opțiune bună.”

Cariera de pilot este plină de satisfacții, dar complicată, deoarece fiecare zi petrecută în cabina de zbor aduce provocări diferite și necesită cunoștințe în diferite domenii, precum și o sănătate fizică puternică. Cu toate acestea, căpitanul spune că îi lipsește să fie pilot profesionist și observă că, în ciuda slujbei, ar putea fi adesea din cauza schimbărilor și a schimbărilor de presiune din cabina unui avion, dar este un preț mic de plătit dacă o persoană iubește aviația.

„Fiecare zi îți aduce diferite provocări. Este destul de provocator. Zbori cu oameni diferiți tot timpul, astfel încât ajungi să îi cunoști. […] Chiar și controlorii de trafic aerian – după 20 de ani, recunoști vocile tuturor oameni lordin diferite țări, chiar dacă nu i-ați întâlnit niciodată. Este un lucru uimitor.”

După ce și-a pierdut locul de muncă la Thomas Cook, primul său angajator, din cauza falimentului său la sfârșitul lui 2019, pilotul a avut norocul să găsească foarte repede un nou job la Wizz Air. Totuși, la câteva săptămâni după terminarea antrenamentului la noua companie, Rhodri a fost disponibilizat din nou. De data aceasta din cauza pandemiei.

„Am petrecut cea mai mare parte a iernii fără să câștig bani sau am câștigat foarte puțin, pentru că tocmai fusese disponibilizat de la Thomas Cook, după care am fost disponibilizat din nou…. a fost destul de înspăimântător.”

Consecințele pandemiei au fost foarte stresante pentru familie, deoarece chiar și aviatorii cu experiență s-au confruntat cu lipsa locurilor de muncă pe piață. Rhodri a observat că familia lui a început să rămână fără economii și a încercat să construiască un plan de rezervă pentru a asigura stabilitatea financiară.

“Niciodată nu a trebuit să mă gândesc prea mult la a avea suficienți bani.”

„Într-un fel, sunt foarte norocos că, în calitate de pilot, venitul meu nu a fost rău, așa că niciodată nu a trebuit să mă gândesc prea mult la a avea suficienți bani […]. Când am fost disponibilizat pentru a doua oară și nu știam când voi reveni la muncă, primul lucru la care m-am gândit a fost unde voi locui. Voi putea rămâne în casa mea? Aceasta a fost cea mai mare preocupare.”

A devenit clar că nu va mai putea pilota din nou prea curând. Și-a dat seama că, dacă nu se va întoarce cât mai curând posibil, el și familia sa vor rămâne fără bani. Așa că a aplicat pentru slujba din supermarketul local pentru a putea asigura traiul familiei.

„Pentru că nici eu, nici soția mea nu aveam calificări în domeniul asistenței medicale sau în educație, industriile în care încă te puteai angaja, niciunul dintre noi nu avea perspective prea bune de muncă. Între timp, tot mai mulți oameni au început să cumpere lucruri online, iar supermarketurile locale au început să caute mai mult personal. Amândoi am primit slujba în același supermarket.”

“Vreau să fiu profesionist, vreau să învăț cât pot.”

„Este fundamental pentru un pilot să vadă probleme și să găsească soluții. Pur și simplu aveam nevoie de bani pentru a continua să plătim facturile, să cumpărăm alimente. Întrucât amândoi lucram în supermarket, ne puteam îngriji în continuare de copiii noștri și ne puteam asigura că puteam rămâne în casa noastră atâta timp cât aveam nevoie. Nu puteam pleca în vacanță, nu puteam cumpăra o mașină nouă, nu mai cumpăram haine noi , dar nu ne făceam griji că vom fi dați afară din casă.”

Familia a fost întotdeauna pe primul loc în viața sa. În timp ce pandemia a avut un impact dureros asupra carierei sale, căpitanul spune că a găsit o latură pozitivă în criză.

„Soția mea are o slujbă cu normă întreagă, în timp ce eu pot să lucrez doar cu jumătate de normă, deoarece orele mele trebuie să se potrivească cu cele ale soției mele, deoarece avem nevoie de cineva care să aibă grijă de copiii noștri. Soția mea câștigă de două ori mai mult decât câștig eu. [..] dar petrec mult mai mult timp cu familia. În mod normal, vara, aș fi fost foarte ocupat și nu aș fi petrecut deloc timp cu familia. În ultimele nouă luni, am reușit să facem lucruri pe care nu le-am fi făcut dacă aș fi lucrat, a fost fantastic. Nu am mai avut parte de asta până acum.”

„Chiar și acum, când lucrez în supermarket, adopt aceeași abordare ca în viașa de pilot – vreau să fac tot posibilul, vreau să fiu profesionist, vreau să învăț cât pot.”

”MY COVID STORY” – un proiect marca www.aerotime.aero pe care airlinestravel.ro îl sprijină și ne bucurăm să ducem aceste povești mai departe.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.