Povestea primului zbor a unei aeronave Boeing 747 spusă de Thomas Lee (Video)

1 261

Pe 22 ianuarie 1970, primul Boeing 747-100 din istoria aviaţiei a decolat în primul zbor comercial pe ruta New York – Londra. Aeronava era sub culorile Pan American World Airways (Pan Am), clientul de lansare pentru Boeing 747. Iniţial zborul inaugural era programat pentru seara zilei de 21 ianuarie, dar o problemă tehnică la unul dintre motoare a întârziat zborul cu aproximativ 6 ore, până pe 22 ianuarie.

Pan_Am_Boeing_747

Dupa 45 de ani de la primul zbor din istoria Boeing 747, colegii de la airwaysnews.com au stat de vorbă cu Thomas Lee, unul dintre pasagerii zborului inaugural.

La vremea respectivă, Thomas Lee avea doar 17 ani şi era un adolescent dornic de a descoperi lucruri noi, curios şi neînfricat. Tatăl lui Lee a fost un pasager fidel al Pan Am, astfel că toată familia a fost invitată la acest zbor istoric transoceanic.

La Mare cu Avionul

Prima aeronavă Boeing 747 programată să opereze zborul inaugural a avut probleme la decolare. Thomas Lee povesteşte de un flameout la motorul patru, iar decolarea a fost anulată. Din fericire pentru Pan Am, al doilea Boeing 747 “Clipper Victor” (N736PA) fusese livrat cu o zi înainte şi era în hangar. Au fost necesare aproximativ 6 ore pentru a pregăti aeronava de zbor. În tot acest timp, pasagerii au fost transferaţi la un resturant italian din New Jersey unde au luat parte la o petrecere. Când au fost conduși înapoi la aeroportul John F. Kennedy, New York, 30 de persoane au decis că era prea periculos acest prim zbor al lui 747 și nu s-au mai urcat la bordul aeronavei.

Fiind un adolescent, Thomas Lee a trăit experienţa primului zbor dintr-un alt unghi. Nu l-a interesat materialul textil al scaunelor sau modelele de pe argintăria strălucitoare. Observaţiile lui au avut un caracter mai general. A fost fascinat de cea mai mare aeronavă de pasageri, care beneficia de o scară interioară, de bar şi zona de lounge.

747-Buffet

Pentru că nu au putut transfera toate echipamentele de catering în a doua aeronavă, a fost creat un bufet în bucătărie și fiecare s-a servit după cum a poftit. Pasagerii aveau voie să meargă în cockpit şi să discute cu echipajul, iar restricţiile nu erau atât de severe ca în prezent. Acest lucru a fost posibil şi pentru că era vorba de un zbor inaugural, o experienţă unică.

Lee povesteşte că senzația la intrarea în Boeing 747 a fost similară cu cea în care privești Marele Canion. Rețineți că aceasta a fost prima aeronavă cu 2 culoare şi cu o mică punte superioară. Când au decolat, aeronava s-a ridicat încet până a ajuns la altitudinea de croazieră.

La Mare cu Avionul

Prima aeronavă Boeing 747 programată să opereze zborul inaugural a avut probleme la decolare. Thomas Lee povesteşte de un flameout la motorul patru, iar decolarea a fost anulată. Din fericire pentru Pan Am, al doilea Boeing 747 “Clipper Victor” (N736PA) fusese livrat cu o zi înainte şi era în hangar. Au fost necesare aproximativ 6 ore pentru a pregăti aeronava de zbor. În tot acest timp, pasagerii au fost transferaţi la un resturant italian din New Jersey unde au luat parte la o petrecere. Când au fost conduși înapoi la aeroportul John F. Kennedy, New York, 30 de persoane au decis că era prea periculos acest prim zbor al lui 747 și nu s-au mai urcat la bordul aeronavei.

Fiind un adolescent, Thomas Lee a trăit experienţa primului zbor dintr-un alt unghi. Nu l-a interesat materialul textil al scaunelor sau modelele de pe argintăria strălucitoare. Observaţiile lui au avut un caracter mai general. A fost fascinat de cea mai mare aeronavă de pasageri, care beneficia de o scară interioară, de bar şi zona de lounge.

747-Buffet

Pentru că nu au putut transfera toate echipamentele de catering în a doua aeronavă, a fost creat un bufet în bucătărie și fiecare s-a servit după cum a poftit. Pasagerii aveau voie să meargă în cockpit şi să discute cu echipajul, iar restricţiile nu erau atât de severe ca în prezent. Acest lucru a fost posibil şi pentru că era vorba de un zbor inaugural, o experienţă unică.

Lee povesteşte că senzația la intrarea în Boeing 747 a fost similară cu cea în care privești Marele Canion. Rețineți că aceasta a fost prima aeronavă cu 2 culoare şi cu o mică punte superioară. Când au decolat, aeronava s-a ridicat încet până a ajuns la altitudinea de croazieră.

Zborul inaugural al aeronavei Boeing 747-100 Pan Am a deţinut recordul cu privire la numărul pasagerilor transportaţi timp de 37 de ani. La bord s-au aflat 20 de membri ai echipajului şi 335 de pasageri. Zborul New York – Londra a durat 6 ore şi 43 de minute.

Aeronava Boeing 747-121 “Clipper Victor” Pan Am a zburat în perioada 1970 – 1977, având un final tragic. A fost implicată într-unul dintre cele mai mari accidente din aviaţie. Pe 27 martie 1977, avionul “Clipper Victor” a intrat într-o coliziune cu un Boeing 747 KLM, pe aeroportul din Tenerife. Au murit 583 de persoane, iar 61 au scăpat cu viaţă.

Thomas Lee este un norocos. Lee a fost pe zborurile inaugurale ale aeronavelor 747-8, 787 și A380. La momentul interviului, Lee era în primul zbor operat de Airbus A350 XWB Qatar Airways. Până în prezent, a zburat 7.3 milioane de mile. Avionul preferat rămâne Boeing 777, primul avion dezvoltat în întregime pe computere.

S-ar putea sa-ti placa si
1 comentariu
  1. […] Povestea primului zbor a unei aeronave Boeing 747 spusă de Thomas Lee […]

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »