Philippine Airlines a solicitat protecția falimentului în Statele Unite
Philippine Airlines a solicitat protecția falimentului în Statele Unite pentru a fi supus restructurării financiare în cadrul procesului din capitolul 11 care permite reorganizarea – conform legilor falimentului din America. În mod normal, compania propune un plan de reorganizare pentru a-și menține activitatea și pentru a plăti creditorii la timp.
„Capitolul 11 ne permite să restructurăm contractele care sunt în mare parte guvernate de legi străine, cu cei mai mari creditori ai noștri cu sediul în afara Filipinelor. Suntem, astfel, capabili să asigurăm executarea tuturor acestor acorduri în cadrul unui proces legal bine stabilit, care este universal acceptat și care poate fi finalizat rapid”, a declarat Nilo Thaddeus Rodriguez, Senior VP și Director Financiar al Companiilor Aeriene Filipineze. „Prioritatea noastră cea mai mare este siguranța și sănătatea pasagerilor, a angajaților și a comunităților pe care le deservim. Nimic despre asta nu se va schimba pe măsură ce suntem supuși restructurării.”
În primele 6 luni ale anului 2021, Philippine Airlines a înregistrat o pierdere netă de 16.6 miliarde de pesos (peste 330 de milioane de dolari). În 2020, compania aeriană a raportat o pierdere netă de 20 de miliarde de pesos (399 de milioane de dolari). În Filipine, volumul călătoriilor a scăzut cu aproximativ 75%, de la 30 de milioane de pasageri în 2019, la doar 7 milioane de paageri în 2020, din cauza restricțiilor de călătorie impuse de pandemia de coronavirus.