blank

Pe Aeroportul Băneasa sunt înregistrate zilnic aproximativ 25 de aterizări şi decolări

0 936

Vă întrebaţi ce se mai întâmplă pe Aeroportul Băneasa, fosta aerogară pentru companiile low-cost? Probabil că aceeaşi curiozitate au avut-o şi cei de la ZF. Au realizat un frumos articol pe acest subiect.

La două luni de la marea mutare a companiilor low-cost, Aeroportul Băneasa raportează că încă mai are activitate. Sunt înregistrate zilnic aproximativ 25 de aterizări şi decolări, dar majoritatea sunt zboruri private sau zboruri-şcoală.

Din totalul curselor, care au operat pe aeroportul Băneasa în prima lună de după mutarea curselor low-cost pe Otopeni, 40% au fost zboruri private, iar 44% zboruri-şcoală. De asemenea, 7,5% au fost zboruri tehnice şi doar 2,5% zboruri de tip ambulanţă. Restul au fost curse cargo, umanitare, militare, sau zboruri oficiale.

Aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa), cel mai vechi din România şi al doilea ca mărime din ţară, a fost în ultimii ani cel mai important hub pentru zborurile low-cost. Cu toate acestea, Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti şi Ministerul Transporturilor au decis închiderea aeroportului pentru cursele low-cost, pentru cursele regulate. În ultimii ani, numărul de pasageri pe Băneasa a crescut de la doar 30.000 de pasageri în 2002 la 2,4 milioane de pasageri datorită companiilor low-cost Blue Air şi Wizz Air, ce au fost obligate să se mute din 25 martie pe aeroportul din Otopeni.

Însă sistemul şi clădirea pe Aeroportul Băneasa arătau jalnic. Ne-am făcut de ruşine cu acest aeroport multă vreme. Cred că este cazul ca el să fie modernizat şi dedicat curselor speciale. Să nu uităm că în luna mai a avut parte de o premieră – un Boeing 747 a aterizat pe Baneasa.

Leave A Reply

Your email address will not be published.