O aeronavă a companiei TAROM a ieşit puţin de pe pista aeroportului din Iaşi la aterizare

8 176

Conform unui corespondent mediafax, sâmbătă seară o aeronavă a companiei TAROM a ieşit puţin de pe pista aeroportului din Iaşi la aterizare, dar a fost redresată imediat de piloţi. Aeronava efectua cursa Bucureşti – Iaşi.

Încă nu se ştiu cauzele care au dus la acest mic incident, în acest moment fiind anchetat de autorităţile aeronautice. Incidentul a fost raportat Centrului de investigaţii şi analiză pentru siguranţa Aviaţiei Civile din cadrul Ministerului Transporturilor, care va declanşa o anchetă în acest caz.

După redresare, aeronava a rulat fără probleme până la poarta de debarcare. Nu au existat răniţi!

Cursa retur Iaşi – Bucureşti a fost operată cu o altă aeronavă TAROM trimisă special. Avionul implicat în incident a plecat gol, duminică dimineaţă, spre Bucureşti.

La Mare cu Avionul

Update 13.08.2012: În data de 11 august 2012, aeronava TAROM YR-ATH, care a operat cursa RO 709 Bucureşti-Iaşi, a părăsit uşor pista în timpul procedurii de frânare, după aterizare. Cei 54 de pasagerii nu au resimţit acest eveniment şi au fost debarcaţi normal, în condiţii de siguranţă deplină.

La faţa locului a fost solicitată o verificare tehnică în urma căreia s-a constatat că aeronava se poate îndrepta către poziţia obişnuită de parcare.

Pentru aflarea cauzelor acestui eveniment s-a întocmit o comisie de anchetă, investigaţia fiind în curs de desfăşurare.

S-ar putea sa-ti placa si
8 Comentarii
  1. Maestrul Ra says

    Dupa cum stiu eu Iasul se zboara cu ATR , si a gasit Taromul alt ATR sa trimita la Iasi, dar la Tenerife ce sa trimiti sa ia pasagerii lu A310, fabricat in 1990 ? Cand Turkish a avut probleme cu un motor la B777-300 (tare ciudat !), a trimis la Saigon-HCMc- un A340 !

  2. Sorin says

    Pai a fost un ATR 72-500 la Iasi, dar n-a fost grav. Ploaie slaba, pista umeda, probabil o mica eroare de manevra.

    Legat de Tenerife, se trimiteau 2 aeronave Boeing, dar s-a rezolvat problema si s-a venit cu A310.

    1. Maestrul Ra says

      S-a rezolvat problema dupa ceva ZILE , nu ore ! Astea ca se trimiteau 2 avioane , e cam ne credibila , pt. ca si asa Taromul nu are avioane destule , sa si permita sa scoata 2 avioane , intr-o zi, din orarul de zbor.Cred ca era mai simplu , poate si mai civilizat , ca pasagerii sa fie rerutati( nu au nici o vina , au platit niste servicii-SI NU TREBUE SA ASTEPTE DUPA TAROM ), si eventual despagubiti ! Asa se procedeaza in lumea civilizata , la care din pacate , nu prea reusim sa ajungem si noi !

      1. Sorin says

        Conform legilor, s-a procedat corect. Si nu au fost zile, au fost aproximativ 24 de ore. Si TAROM are posibilitatea sa trimita si 2 aeronave in caz de forta majora. Plus ca mai erau solutii, dar n-a mai fost nevoie…S-a remediat problema si totul e ok.

        Hai sa nu fim carcotasi si sa vedem ca TAROM face si drege. Vezi cazurile internationale, vezi cazurile de faliment, astfel de situatii s-au intamplat si la case mai mari. E ceva ce este prevazut printr-o legislatie. Pot spune ca TAROM a solutionat cazul chiar foarte bine comparativ cu alte companii mai mari…

  3. Sorin says

    Legat de probleme TAROM…cred ca a fost o simpla coincidenta legata de cele 2 evenimente mai neplacute.

  4. Maestrul Ra says

    Nu sunt carcotas , dar daca alte companii au dat faliment , nu inseamna ca Taromul a procedat corect ! Iar spun ca nu sunt carcotas , dar spune-mi si mie cum trimitea in aceasi zi , 2 avioane B737 – alte tipuri de avioane din flota Tarom , ATR si A318, nu ajung pana in Tenerife decat cu mai multe excale – . Dupa cum bine sti , Tarom are doar 9 B737 ( aici sunt si B737-300, care nu stiu daca pot zbura fara excala la Tenerife !) , eceste avioane asigura , cred eu cam 90% din zborurile zilnice externe ale Tarom. Sa spunem ca nu era nici un B737 al Tarom la mentenanta , nu vad , cum poate Taromul sa se lipseasca de 2 dintre ele . Repet , nu stiu daca B 737-300 ajunge in Tenerife ( sunt cam 6 h de zbor fara excala ), atunci raman numai 5 avioane , si nu vad cum se poate Taromul sa se lipseasca de de 45% din capacitatea de zbor intr-o zi – ma refer la B737+B738.
    Nu sunt carcotas , ca un exemplu iti spun , a fost perioada cand eram Senator la Star Alliance , iar la Istanbul zburam cu Taromul , chiar daca era putin mai scump , sau mai ales , chiar daca zburam cu ATR – demult , sau inghesuitul de A318 actual . Turkisul zbura/zboara cu B 738 sau A320 , si credcca sti si tu, ca este o foarte mare diferenta intre avioane , chiar daca se zboara mai putin de 1h .

  5. Sorin says

    Ma refer la faptul ca si alte companii au probleme si nimeni nu face atata tragedie cum se face in Romania sau cum te-ai exprimat tu.

    Cat despre gestionarea aeronavelor, cred ca TAROM se descurca mai bine ca mine sau ca tine.

    Si o parte din ceea ce au comunicat la data respectiva!

    “În situația imposibilității de remediere a defecțiunii, pasagerii vor fi transportaţi la Bucureşti prin una din următoarele variante: contractarea pe plan local a unei aeronave sau, în cazul în care nu este disponibilă nicio aeronavă pe plan local, trimiterea a două aeronave TAROM de tip Boeing 737 – 700.”

    Deci sa nu mai punem bete-n roate TAROM-ului sau altui operator daca nu stim ce s-a intamplat mai exact. Atata timp cat nu au fost puse vietele pasagerilor in pericol, consier ca TAROM a gestionat corect problema.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »