blank

Drepturile pasagerilor într-o aplicaţie pentru smartphone (download)

3 591

Comisia Europeană a venit în sprijinul pasagerilor şi a lansat o aplicaţie cu „Drepturile pasagerilor în UE” (click pentru download) specială pentru smartphone-uri. Aceasta este compatibilă cu platformele: iOS pentru iPhone și iPad, Google Android, RIM Blackberry și Microsoft Windows Phone 7. Aplicația este disponibilă în 22 de limbi ale Uniunii Europene și vizează deocamdată doar transportul aerian și feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă și la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum și la transportul maritim.

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei Europene și comisarul responsabil cu transporturile, a declarat: „Câți dintre noi nu am stat într-un aeroport, simțindu-ne frustrați în fața cuiva care susținea că nu avem niciun drept, deși noi știam că avem! Cu ajutorul acestei aplicații, milioane de călători pot ajunge ușor la informațiile potrivite despre drepturile lor de pasager în momentul în care au cel mai mult nevoie de acestea, când apar situații neașteptate.”

Experiența unei călătorii care nu decurge conform planului este adesea stresantă. Indiferent dacă este vorba de un zbor anulat, de faptul că hotelul din cadrul unui pachet de servicii turistice nu corespunde descrierii sau de orarul modificat al unui tren, pasagerii fac față mult mai ușor situației dacă își cunosc drepturile.

Pentru fiecare problemă potențială, aplicația explică drepturile pasagerilor. În cazul în care bagajul dumneavoastră este deteriorat în urma unui accident, ați putea avea de asemenea dreptul la despăgubiri. Totodată, este bine de știut că societățile de transport feroviar și aerian sunt obligate să furnizeze informații transparente privind prețurile și să ajute pasagerii cu mobilitate redusă. Informaţia este foarte bine structurată pentru partea de transport aerian şi pe transport feroviar. Puteţi să setaţi şi limba română!

În cazul în care considerați că drepturile dumneavoastră nu au fost respectate, aplicația vă indică, de asemenea, pe cine trebuie să contactați pentru a depune o reclamație.

În timpul unei situații de urgență de mare amploare, așa cum a fost cazul în timpul crizei cenușii vulcanice din Islanda din 2010, aplicația poate, de asemenea, să afișeze informații și sfaturi de călătorie puse la dispoziție de Comisia Europeană.

Aplicația face parte din campania Comisiei intitulată „Drepturile dumneavoastră de pasager la îndemână”.

Leave A Reply

Your email address will not be published.