Cumperi de la eMAG, FashionDays, elefant.ro, Libris.ro prin link-urile noastre de afiliere și ajuți la finanțarea site-ului airlinestravel.ro. Nu te costă nimic în plus, însă pe noi ne ajută să dezvoltăm acest proiect. Mulțumim!

Zboruri anulate sau întârziate? >>Solicita ACUM despagubiri<< pentru zborul întârziat sau anulat și poți primi până la 600€ despăgubire!

Mii de pasageri Lufthansa încă așteaptă despăgubirile în urma zborurilor anulate din 2019, din cauza grevelor!

0 105

O serie de greve ale sindicatului personalului de cabină al companiei aeriene germane Lufthansa, dintre care cea mai lungă a durat trei zile între 6 noiembrie și 9 noiembrie 2019, a făcut ca sute de mii de pasageri să-și piardă zborurile.

După doi ani, deși acești pasageri au dreptul la despăgubiri conform legislației UE privind drepturile pasagerilor aerieni, ei încă nu au primit-o.

Potrivit AirHelp, care face parte din Association of Passenger Rights Advocates (APRA), a cărei misiune este de a promova și proteja drepturile pasagerilor, 1650 de zboruri au fost anulate din cauza grevelor, forțând aproximativ 214000 de pasageri să își schimbe sau să abandoneze planurile de călătorie.

„ În ciuda legilor clare ale UE care dau dreptul pasagerilor să pretindă până la 700 USD (600 EUR) de persoană pentru acest tip de perturbare, Lufthansa a refuzat până acum să plătească mii de pasageri, inclusiv până la 4500 care au apelat la AirHelp pentru asistență”.

Cu toate acestea, compania aeriană a refuzat să-i despăgubească pe acești călători, argumentând că grevele sunt catalogate drept „ circumstanțe extraordinare ”, pentru care legea UE face o excepție. Aceasta înseamnă că atunci când pasagerii au zborurile anulate sau întârziate din cauza unor circumstanțe extraordinare, companiile aeriene au dreptul de a nu le despăgubi.

O decizie a Curții Europene de Justiție (CEJ), cu privire la cazul refuzului companiei aeriene scandinave SAS de a-și despăgubi pasagerii care și-au pierdut zborurile din cauza unei greve a personalului companiei aeriene, nu catalogează însă grevele drept circumstanțe extraordinare.

„ Am dus chestiunea în instanță, iar cazul a ajuns să fie trimis Curții Europene de Justiție (CEJ), cea mai înaltă autoritate din UE. Pe 23 martie 2021, instanța și-a dat verdictul: AirHelp a avut dreptate, grevele personalului companiilor aeriene nu sunt o circumstanță extraordinară, iar pasagerii au dreptul să ceară despăgubiri ”, spune AirHelp, trasând o linie paralelă între cele două cazuri.

Mai susține că decizia CEJ a arătat clar că grevele personalului nu pot fi considerate o circumstanță extraordinară.

Dacă și voi ați fost afectați de zboruri anulate sau întârziate, puteți verifica eligibilitatea și chiar solicita despăgubirile cuprinse între 250 EURO și 600 EURO, în funcție de natura zborului și distanța acestuia.

Leave A Reply

Your email address will not be published.