Lufthansa a comandat 59 de avioane wide-body – 34 Boeing 777X şi 25 Airbus A350-900
Pe 19 septembrie 2013, Lufthansa a plasat o comandă pentru 59 de avioane wide-body – 34 Boeing 777X şi 25 Airbus A350-900. Valoarea acesteia se ridică la 14 miliarde de euro, la preţul de listă, fiind cea mai mare investiţie făcută de o companie privată din istoria industriei Germane.
Avioanele Airbus ar putea fi livrate începând cu 2016, iar cele Boeing din 2020. Până în 2025, noile aeronave ar urma să înlocuiască actualele avioane lung-curier Boeing 747-400 şi Airbus A340-300. Scopul este de a reduce numărul de modele diferite de aeronave, dar şi eficientizarea costurilor şi modernizarea flotei. Christoph Franz, CEO Lufthansa Group, mizează pe noile avioane Aibus şi Boeing şi susţine că acestea vor consuma 2.9 litri de carburant/pasager/100 kilometri, în medie cam cu 25% mai puţin faţă de aeronavele actuale.
În prezent, Lufthansa operază 107 avioane wide-body, printre care 10 Airbus A380, 9 Boeing 747-8i, 18 Airbus A330, acestea fiind cele mai noi şi moderne. Însă flota include, de asemenea, 48 de avioane Airbus A340 şi 22 de avioane Boeing 747-400, avioane ceva mai vechi şi mari consumatoare de carburant. Pe lângă cele menţionate mai sus, flota Swiss numără 31 de avioane wide-body, iar Austrian Airlines are 12 avioane wide-body.
Acestă comandă face parte din planul de modernizare al flotei pe care Consiliul de Supraveghere Lufthansa Group l-a aprobat la începutul acestui an. În martie, grupul a aprobat achiziţionarea a 100 de aeronave dedicate zborurilor scurte şi medii. Printre acestea au fost incluse şi şase Boeing 777-300ER pentru Swiss, avioane ce vor înlocui actualele Airbus A340-300.
În prezent, Lufthansa Group se află într-un proces de reorganizare. Acesta include dezvoltarea de noi modele de afaceri inovatoare, restructurarea şi transformarea unor servicii, reorganizarea şi restructurarea personalului, dar şi moderniarea flotei.
Până acum, Lufthansa Group a plasat comenzi pentru 295 de avioane, toate în valoare de aproximativ 36 de miliarde de euro. Aeronavele ar urma să ajungă în flotele Lufthansa, SWISS şi Austrian Airlines până în 2025.