blankblank

Lion Air cumpără aeronave Airbus în valoare de peste 20 de miliarde de dolari

11 764

Anul 2012 a fost foarte bun pentru producătorul american de aeronave. În februarie 2012, Boeing a primit cea mai mare comandă din istorie, atât ca valoare cât şi ca număr de avioane comandate.

Lion Air, cel mai mare operator aerian din Indonezia, a comandat peste 230 de unităţi: 201 din modelul 737 MAX şi 29 avioane 737-900ER. Dacă totul decurge conform planului, acordul mai prevede cumpărarea a încă 150 de avioane.

La un an de la plasarea acestei comenzi, iată ca Lion Air revine în lumina reflectoarelor şi pregăteşte o nouă comandă de peste 200 de avioane, dar de data aceasta le preferă pe cele din familia Airbus A320. Ar fi un mare succes pentru producătorul european de aeronave să intre pe piaţa din Asia de Sud şi ar fi prima colaborare cu Lion Air.

A321neo_Lion_Air_4

Calculată la preţul de catalog, comanda pe care o va plasa Lion Air ar fi în valoare de aproximativ 20 de miliarde de dolari, dar sigur sunt aplicate discounturi uriaşe pentru comenzi foarte mari.

Până acum nu s-a confirmat, dar presa internaţională anunţă că acest acord se va încheia în decursul zilei de azi şi la care va participa preşedintele Franţei, Franciois Hollande.

Indonezia se află în Asia de Sud-Est. Este formată din peste 17 000 de insule şi are peste 238 milioane locuitori. Este a patra cea mai populată țară a lumii, fiind și țara cu cel mai mare număr de musulmani. Indonezia este o republică prezidențială cu un parlament și președinte ales. Este o piaţă tânără, în continuă creştere şi ideală pentru producătorii de aeronave.

A320neo_Lion_Air_1

În acest an, Lion Air va lansa Batik Air, operator full service.

Update: Lion Air a comandat 234 de aeronave Airbus din familia A320: 109 A320neo, 65 A321neo şi 60 A320ceo. Aeronavele A320 pot transporta până la 180 de pasageri, iar cele de tip A321 până la 236 de pasageri.

11 Comentarii
  1. Maestrul RA says

    Incredibil ce comenzi au lansat, si pt Boeing si pt Airbus, in mai putin de 1 an. Cred ca sunt unici cu comenzile astea in toata istoria aviatiei .

  2. Maestrul RA says

    Asteptam raspunsul de la Garuda ?!?

    1. Sorin says

      Pai este confirmat, tot! Comanda este de 234 de avioane, valoarea de 18.4 miliarde de dolari…S-a batut palma cum se spune:).

  3. Maestrul RA says

    Iti dai seama , au comandat in total de la Boeing si de la Airbus, avioane !!! Asta da dezvoltare !Totusi , sa nu fie ceva putred, mi se pare mult prea rapida acesta crestere. Nu am vazut la nici o alta companie aeriana , mult mai puternice asa comenzi in decurs de mai putin de un an.Dupa avioanele comendate,nu au de gand sa atace si piate de lung courier, se gandesc la maxim mediu courier, adica la ei si pe langa Indonezia . Asia sa traiasca !

    1. Sorin says

      Platile se fac la livrare si probabil ca avioanele vor fi primite pe urmatorii 10 ani :).

      1. Mihai says

        Cu alte cuvinte, sa fie la rand in fata. Alte comapanii … vor fi nevoite sa stea la coada. Si cum in 10 ani traficul aerian va creste semnificativ… 🙂 asta e pariul lor. Vor sa muste din felia „mare” care in 10 ani o sa fie si mai mare :).

  4. Sorin Rusi says

    Trebuie sa va ganditi ca Indonezia are peste 238 de milioane de locuitori si peste 17 000 de insule. Lion Air este operator low-cost si va opera spre multe destinatii interne…

    Cele peste 400 de avioane vor fi livrate in timp si platite la livrare. Probabil ca acordul va fi pe urmatorii 10 ani, poate mai mult, timp in care aeronavele actuale vor iesi din ciruclatie si vor intra altele, plus noile aeronave care vor mari flota:). Daca stai sa gandesti la nivel macro, situatia nu este atat de wow :). Cred ca este ceva firesc.

    Ryanair are o flota formata din 305 avioane si opereaza spre 165 de destinatii. La care mai adaugam noua comanda de peste 100 de avioane :). Deci Lion Air vrea sa ajunga un fel de Ryanair al Asiei de Sud :).

  5. Mihai says

    „low-costul” zborurilor intercontinentale am putea spune ca e China Southern, daca e sa vorbim de Asia. Iar China Southern chiar are o flota considerabila ~ 410. poate mai mult. Au hubul la Canton Guangzhou. E folosit foarte frecvent pentru zboruri ieftine intre Oceania/Australia si Europa. Uneori calitatea lasa de dorit si comportamentul stewardeselor.

    1. Sorin Rusi says

      China Southern Airlines nu este low-cost si are o flota formata din 368 de aeronave. Dar China e China si Indonezia e Indonezia…distanta mare:)

  6. Mihai says

    am pus ghilimele.

Leave A Reply

Your email address will not be published.