Lauda a devenit Lauda Europe, de la 1 noiembrie 2020
În toamna anului trecut, a trecut neobservată următoarea știre: Compania aerină Lauda a încetat toate operațiunile, activele sale fiind preluate de Lauda Europe. Compania este subsidiara Ryanair Holdings, alături de Buzz, Ryanair UK și Malta Air.
Compania Lauda (la început recunoscută sub numele Laudamotion) a fost fondată de renumitul pilot de Formula 1, Niki Lauda. Mai corect spus, Lauda este fosta companie Amira Air pe care Niki Lauda o cumpărase în 2016 și a rebranduit-o în 2018. Tot în 2018, Lauda a cumpărat compania aeriană falimentară Niki și astfel a apărut o nouă companie low-cost austriacă, având sediul la Viena.
Lauda a operat zboruri pentru RYANAIR
La câteva luni de la apariția companiei Lauda, în acționariatul companiei intră și Ryanair Holdings, care ulterior devine unic proprietar. Astfel, Ryanair reușește să intre pe piața austriacă și să lanseze primele zboruri low-cost de la aeroportul din Viena, evident sub marca Lauda.
În 2020, din cauza pandemiei de COVID-19, Lauda a operat zboruri pentru RYANAIR. Din cauza restricțiilor impuse de guvernele țărilor europene, majoritatea rutelor Ryanair Holdings, fiind păstrate rutele cele mai importate și acolo unde se putea zbura și era cerere.
Lauda a devenit Lauda Europe
Tot în 2020, Lauda a avut ceva probleme în Austria și Ryanair Holdings a decis să retragă compania de la aeroportul din Viena, operațiunile fiind preluate de RYANAIR. Surpriza e că Lauda și-a încetat toate operațiunile la 31 octombrie 2020, iar activele au fost preluate de Lauda Europe, o nouă companie înregistrată în Malta.
Noua Lauda Europe operează zboruri charter și oferă spre închiriere aeronavele sale cu tot cu echipaj. Momentan, Lauda Europe deține o flotă formată din 9 aeronave Airbus A320, care sunt înregistrate în Malta. Însă Ryanair Holdings speră să elimine avioanele Airbus și să rămână la un singur tip de avion, cel consacrat Boeing 737. E o mișcare riscantă, în condițiile în care modelul respectiv este consemnat la sol așa cum s-a întâmplat în cazul 737 MAX. Dar are avantajul costurilor. O flotă formată dintr-un singur model de avion contribuie la economii financiare substanțiale.
Deci dacă nu o să mai vedeți zboruri frecvente sub marca Lauda, să știți că acesta e motivul. Noua Laura Europe va opera doar chartere și zboruri subcontractate pentru alte companii aeriene.