Itapemirim Transportes Aéreos (ITA) a fost autorizată de Autoritatea Aviației Civile din Brazilia
Autoritatea de Aviație Civilă din Brazilia a aprobat crearea unei noi companii aeriene, sub denumirea de Itapemirim Transportes Aéreos (ITA). Autorizarea a venit după mai mult de un an de de teste și zboruri de certificare. Compania mamă, Itapemirim, este o companie de autobuze interurbane care, în anii 1990, opera șase transportoare Boeing 727 și două Cessna Caravans.
ITA a anunțat planuri de creștere accelerată, flota sa actuală formată din două Airbus A320 urmând să crească la zece avioane atunci când zborurile vor începe la sfârșitul lunii iunie. Compania are în plan ca, în termen de un an, să deservească 35 de destinații cu aeronave de tip A320 și A319. Primele zboruri vor conecta orașe importante, inclusiv Brasilia, São Paulo, Rio de Janeiro, Curitiba și Salvador.
Flotele de autobuze ale Itapemirim vor permite integrarea serviciului aerian cu cele 2.700 de orașe deservite de autobuze. Compania a vopsit primul său A320, livrat în martie, în livery galben strălucitor asemănător cu cel a flotei de autobuze la Digex MRO din São José dos Campos.
Itapemirim Transportes Aéreos (ITA), o nouă companie aeriană în Brazilia
Pandemia pare să fi deschis noi piețe majore pentru ITA. Compania va fi un operator de transport aerian la prețuri reduse, oferind în același timp servicii mai bune, cu mai mult spațiu pentru picioare. Airbus-ul A320 va fi configurat cu până la 162 de locuri, iar clienții se vor bucura de check-in gratuit pentru bagaje.
Înființat în 1957, Grupul Itapemirim a devenit unul dintre cei mai mari furnizori de servicii interurbane de călătorii din Brazilia până când modificările de reglementare și criza financiară din 2008 l-au îndreptat spre datorii. Proprietarul, Sidnei Piva de Jesus, și partenerii săi au preluat firma din faliment în 2015, pentru o sumă nominală și prin asumarea datoriei.
În februarie 2020, Piva a spus că un fond fără nume din Emiratele Arabe Unite va investi 500 de milioane de dolari, dar luna aceasta a rezultat că suma va proveni – de fapt – din două fonduri din Qatar, tot fără nume. O bancă din Kansas City deține singura aeronavă pe care noua companie aeriană o deține în prezent.