Incident zborul 3U-8633 Sichuan Airlines – parbrizul cockpitului s-a spart
Piloții zborului 3U-8633 Sichuan Airlines au avut parte de un eveniment nefericit. În timp ce se aflau la 9800 metri altitudine, parbrizul dreapta al cockpitului s-a spart, provocând răni copilotului și daune importante echipamentului de zbor.
Astăzi, echipajul de cabină și piloții zborului 3U-8633 Sichuan Airlines au trecut printr-un eveniment nefericit. În timp ce zburau pe ruta Chongqing – Lhasa (China), la aproximativ 9800 de metri, parbrizul din dreptul copilotului s-a spart.
Incident zborul 3U-8633 Sichuan Airlines
First Officer a fost rănit, iar o parte din panoul de comandă al avionului a fost distrusă. Măștile de oxigen pentru pasageri au fost eliberate. Comandantul a inițiat coborârea de urgență la 7100 metri – altitudine minimă de siguranță datorată munților din zonă. Apoi, coborârea a continuat până la 3000 de metri, altitudine de siguranță pentru pasageri și echipaj.
Într-un final, aeronava Airbus A319-100 a fost adusă la sol în deplină siguranță. A aterizat pe pista 02R a aeroportului din Chengdu. A fost operată o aterizare manuală pentru că echipamentul de bord a fost avariat. Copilotul și un membru al echipajului de cabină au fost răniți și au primit îngriji medicale de urgență.
Sichuan 3U8633 from Chongqing to Lhasa diverted to Chengdu. Lost one windshield at FL332. Descend to FL240 due to high terrain (@flightradar24 data). Cabin decomp. FCU failure and some parts sucked out. Landded safely with bust tires. One pilot and one cabin crew injured. pic.twitter.com/8aViRZoOE0
— ChinaAviationReview (@ChinaAvReview) May 14, 2018
Parbrizul cockpitului s-a spart
Din cauza zgomotului puternic din cockpit, piloții nu au reușit să stabilească legătura cu turnul de contrul, dar au raportat incidentul prin intermediul transponderului.
Oficialii CAAC Southwest Regional Administration au demarat o anchetă pentru a stabili cauzele care au dus la producerea acestui incident. Conform raportului tehnic, parbrizul era cel original. Aeronava acumulase 19.912 ore de zbor în 12.920 de cicluri de zbor, fără probleme. Ultima verificare te tip C a fost făcută pe 9 martie 2017. Iar o verificare de tip A a fost făcută pe 12 aprilie. Nu au fost raportate probleme tehnice în ultimele 15 zile. Ancheta este în desfășurare.