Hisky, o promoție și bilanțul primilor doi ani de activitate: peste 900 000 de pasageri!
În decursul ultimilor doi ani, am primit mai multe întrebări despre HiSky, o companie aeriană tânără, care a debutat în Republica Moldova în 2021, ulterior deschizând și filiala de România.
Compania aeriană HiSky celebrează duminică, 5 martie, aniversarea primilor doi ani de operare de curse frecvente și charter, pentru piața din România și Republica Moldova. Compania, înființată de doi antreprenori din Republica Moldova, a obținut certificatul de operator aerian, în cele două țări, la începutul anului 2021. În ciuda puternicului impact negativ al pandemiei Covid-19 asupra sectorului aviatic, compania raportează o creștere constantă a numărului de destinații, zboruri și pasageri în primii doi ani de activitate și planuri ambițioase pentru perioada care urmează.
Peste 900 000 de pasageri transportați de HiSky
Peste 900.000 de pasageri au călătorit cu HiSky în perioada 2021-2022 și în primele două luni ale anului 2023, cu o creștere raportată pentru 2022 de 300% peste valorile înregistrate în anul anterior. La finalul anului 2021, în contextul unor niveluri globale ale traficului aerian de pasageri cu peste 50% mai mici decât în perioada pre-pandemică, compania aeriană raporta 200.000 de pasageri transportați.
În primii doi ani de activitate, HiSky a operat, cu cele cinci aeronave din flotă, mai mult de 8.600 de zboruri, cumulând un estimat de 19.000 de ore și peste 8.600.000 de mile. Aeronavele, parte din familia Airbus A320, respectiv o aeronavă A319-100 și patru aeronave A320-200, au o vechime medie sub șapte ani și sunt repartizate în cele trei baze operaționale ale companiei din București, Cluj-Napoca și Chișinău.
Ca operator de curse regulate, HiSky a dezvoltat un portofoliu care cuprinde atât destinații domestice (București – Cluj-Napoca și București – Timișoara) cât și 14 rute internaționale, cu plecare din România și Republica Moldova, de pe aeroporturile din București, Cluj, Iași, Baia Mare și Chișinău. Strategia care a generat rezultatele raportate până în prezent a vizat dezvoltarea de servicii adresate mai multor categorii de pasageri: de business, preponderent pe rutele interne și către capitalele europene, de vacanță și citybreak, respectiv membri ai comunităților de cetățeni români și moldoveni din diaspora.
Astfel, au fost deschise rute care să deservească nevoile acestor pasageri și au fost introduse facilități și servicii adiționale pentru fiecare categorie, precum orarul de zbor coordonat între cursele interne și cele internaționale, clasa business, cumpărături la bordul aeronavei, posibilitatea de alegere între patru clase de rezervare economy și abonamentul „Smart Pass”, adresat călătorilor frecvenți.
HiSky a operat curse către 62 de destinații externe, din Europa, Asia și Africa
Consolidarea poziției de principal operator de zboruri charter a avut, de asemenea, o contribuție importantă la atingerea obiectivelor de dezvoltare, raportate după primii doi ani de activitate. În parteneriat cu cele mai importante agenții de turism din cele două țări, HiSky a operat curse către 62 de destinații externe, din Europa, Asia și Africa.
În ceea ce privește indicatorii de performanță, în ciuda crizei acute de personal la sol, care a creat probleme pe cele mai multe aeroporturi, doar 8% dintre zborurile operate de HiSky au înregistrat întârzieri, cu o medie a timpului de așteptare mai mică de 50 minute.
Pentru anul 2023, HiSky estimează o dublare a numărului de pasageri transportați în anul 2022, respectiv peste 1.300.000. Pentru atingerea acestei ținte, două aeronave noi vor fi introduse în flota companiei, în lunile martie și aprilie, cu perspective solide pentru o a treia aeronavă, în cea de-a doua jumătate a anului. Astfel, capacitatea de transport pentru sezonul de vară va crește cu aproape 50%, respectiv cu 421 de locuri. Cele două aeronave Airbus A321 neo LR a căror livrare este așteptată în perioada imediat următoare, deschid și oportunitatea operării unor noi rute, inaccesibile până în prezent, datorită autonomiei extinse de zbor, de până la 7.400 km.
Cu ocazia aniversării primilor doi ani de activitate, HiSky desfășoară și o campanie prin intermediul căruia mulțumește pasagerilor pentru contribuția la succesul companiei. Astfel, pasagerii care călătoresc pe oricare dintre rutele externe în zilele de 4 sau 5 martie vor fi surprinși cu o serie de cadouri în timpul zborului. Tot în zilele de 4 și 5 martie, pe site-ul companiei vor putea fi rezervate bilete de călătorie cu o reducere de 20 euro pe fiecare segment de zbor, folosind codul 2YEARS.