Gatwick pregătit pentru Airbus A380 (video)
Aeronavele Airbus A380 sunt cele mai mari din industria aviaţiei civile. Au două punţi complete şi pot transporta până la 800 de pasageri, într-o singură clasă. Sunt folosite mai mult pentru curse lungi şi foarte lungi, autonomia acestora fiind de până la 15 200 km.
Însă acestea nu pot ateriza pe orice aeroport şi nu din cauza pistei, cât din cauza structurii aeroportului şi a căilor de rulare. În prezent, marile aeroporturi fac eforturi uriaşe pentru a se adapta la acest tip de aeronavă.
Aeroportul Gatwick din Londra este unul dintre acestea, iar pe 26 martie 2013 a anunţat că a lansat cu succes o extensie care permite să primească aeronave A380. Costurile s-au ridicat la 6,4 milioane de lire sterline. Momentul a fost sărbătorit cu aterizarea unui avion A380 Emirates ce a operat ruta Dubai-Gatwick, având un grad de încărcare foarte bun.
Aeroportul Gatwick este tranzitat anual de 34 milioane de pasageri, iar până în 2020 speră să ajungă la 38 de milioane pasageri. Acest lucru s-ar putea realiza prin atragerea de rute lungi şi foarte lungi operate cu aeronave A380. Gatwick are planuri mari pentru următorii 10 ani şi investeşte mereu în tehnologizarea şi modernizarea intrastructurii.
În proiectul A380, pe lângă extensie, Gatwick a investit şi în modernizarea echipamentelor de stingere a incendiilor, a adaptat pistele şi căile de rulare pentru superjumbo, a modernizat sistemele electrice şi de alimentare cu combustibil.