Fabrica Boeing din Everett împlinește 50 de ani
În mai 1967, angajaţii companiei Boeing se mutau într-o nouă fabrică aflată lângă Everett, Washington. După 13 luni, „Increbilii” –aşa cum sunt numiţi în lumea aviaţiei- au lansat modelul 747.
50 de ani mai târziu, celei mai mari zone de producţie Boeing îi trec pragul, zilnic, peste 40.000 de angajaţi, clienţi şi furnizori. Este locul unde se „nasc” modelele 747-8, 767, 777, 787 Dreamliner, KC-46 Tanker, precum şi unde se dezvoltă alte programe derivate. Sistemul de producţie se pregăteşte astăzi pentru 777X.
Fabrica Boeing din Everett
Toate transformările şi îmbunătăţirile de la Everett sunt o dovadă a dedicării spre creştere, dar şi a investiţiilor în zona în care îşi desfăşoară activitatea Boeing. Unii dintre cei care s-au alăturat fabricii de la început au făcut declaraţii cu ocazia aniversării:
„777X reprezintă un angajament enorm. 787 şi aeronavele cargo sunt foarte bine poziţionate – clienţii le iubesc” – Bill Rietkirk, Program Manager pe motoarele 767 Tanker, care s-a alăturat Boeing de când a terminat colegiul, în 1966. Crede că Everett va avea un viitor strălucit şi mai adaugă: „Dacă reuşim să continuăm şi cu celelalte programe de care ne ocupăm, vom continua să construim avioane la Everett pentru o perioadă destul de lungă.”
„Boeing a atras mulţi oameni în companie”, spune Patricia Walters, Technical designer în programul 767. „Fabrica creştea continuu şi se construiesc clădiri tot mai mari pentru a putea fabrica cele mai noi avioane.”
„Când am început să lucrez, mă ocupam de planificarea operaţională pentru 747. Am rămas de atunci în echipă.”, Woo Lee, care se lucrează şi acum la programul 747. Cele mai importante momente pentru el la Everett au fost primele zboruri şi primele vizite VIP. „Era incredibil să vezi demnitari şi preşedinţi ai SUA, precum Bill Clinton, venind la Boeing. Normal, eram foarte mândri de produsele noastre şi încercam mereu să tragem cu ochiul şi să vedem ce făceau când veneau la noi.”
Printre alte celebrităţi, care au trecut pe la Everett şi care chiar au şi ţinut discursuri, se numără: foştii preşedinţi George W. Bush, Barack Obama, fostul vicepreşedinte Al Gore, preşedintele Chinei, Xi Jinping şi fostul preşedinte al Rusiei, Boris Yeltsin.
Boeing prezice că în următorii 20 de ani va exista o cerere de 9,100 de avioane widebody, ceea ce se traduce prin 2,8 trilioane de dolari. Angajaţii şi cei din management au declarat că 777X şi alte programe de widebody, alături de o concentrare maximă pe calitate şi accesibilitate vor ajuta compania să rămână pe piaţă şi să concureze cu alţi producători.