Fabrică de bio combustibil, construită de KLM, SKyNRG și SHV Energy

0 15

KLM este prima companie aeriană din lume cu investiții în bio combustibil pentru industria aeronautică. Își propune ca obiectiv, pentru următorii 10 ani, să cumpere și să foloseasca peste 75.000 tone de combustibil sustenabil pentru aviație, în fiecare an.

Ți-a întârziat avionul mai mult de 3 ore sau ți-a fost anulat zborul? Ai putea avea dreptul la o despăgubire de până la 600€! Solicită despăgubirea pentru anularea sau întârzierea zborului!

SkyNRG, lider mondial pe piața de combustibil sustenabil pentru aviație (Sustainable Aviation Fuel – SAF), va dezvolta prima fabrică din Europa specializată în producția de bio combustibil pentru industria aeronautică. Fabrica va fi construită în Delfzijl, Olanda și este programată pentru a fi inaugurată în 2022.

Fabrică de bio combustibil

AirHelp get compensation

KLM este singura companie aeriană din Europa care operează zboruri intercontinentale alimentate parțial cu bio-kerosen, un substitut sustenabil al kerosenului. La finalul anului 2018, erau aproximativ 1.500 de zboruri alimentate cu 1.318 tone de bio-kerosen.

Combustibilul sustenabil pentru aviație este o opțiune necesară industriei aviatice comerciale, pentru a reduce emisiile de CO2. O soluție fiabilă pe lângă reînnoirea flotei și creșterea eficienței operaționale.

Cu toate acestea, în prezent, nu se produce suficient kerosen sustenabil. Din anul 2022, centrala va produce anual 100.000 de tone de bio combustibil, precum și 15.000 de tone de bioGPL, ca produs secundar. Aceasta va însemna o reducere de CO2 de 270.000 de tone pe an pentru industria aviatică.

Ulei de gătit transformat în bio-kerosen. Emisiile de CO2 vor fi reduse cu 85%

Materia primă folosită pentru producție va fi formată din deșeuri reziduale, cum ar fi uleiul de gătit, provenind preponderent din fabricile din zonă.

Instalația va funcționa pe bază de hidrogen sustenabil, produs prin utilizarea apei și a energiei eoliene. Datorită acestor opțiuni, acest carburant pentru aviație oferă o reducere a emisiilor de CO2 de cel puțin 85% în comparație cu combustibilii fosili.

Utilizarea SAF va contribui, de asemenea, la o reducere semnificativă a particulelor ultra-fine și a emisiilor de sulf. Construcția acestei fabrici este în concordanță cu obiectivele de sustenabilitate ale KLM.

Reprezintă un pas important spre implementarea planului de acțiune „Smart & Sustainable” al industriei, elaborat de 20 de organizații de transport și centre de cunoaștere. Aeroportul Amsterdam Schiphol va investi, de asemenea, în dezvoltarea acestei fabrici.

Parteneri implicați

În plus față de KLM și SHV Energy, SkyNRG s-a alăturat și cu alți parteneri din Olanda și din alte țări, în cadrul proiectului DSL-1: EIT Climate-KIC, Grupul Royal Schiphol, GROEIfonds, NV NOM, Groningen Seaports, Nouryon, Gasunie, Arcadis, TechnipFMC, Haldor Topsoe, Desmet Ballestra, Susteen Technologies și MBP Solutions. Acești parteneri vor fi implicați în diferite faze ale proiectului.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »