Eurowings a recepționat primul Airbus A320neo
Eurowings a preluat primul său Airbus A320neo, cu indicativul D-AENA. Recepția a avut loc la baza Airbus din Toulouse. După eveniment, aeronava a operat zborul special EW6971 de la Toulouse la Dusseldorf. După aterizare, Airbus A320neo (care înseamnă „opțiune nouă de motor”) a fost predat oficial diviziei Eurowings Technik. Departamentul tehnic de la Düsseldorf va efectua upgrade-urile necesare, acțiuni care se vor întinde pe durata mai multor săptămâni. Primul zbor comercial cu pasageri este de așteptat să aibă loc la începutul lunii iunie.
Airbus A320neo este cel mai eficient și mai silențios avion dedicat zborurilor scurte și medii din lume. Cu tehnologia de vârf a Airbus și motoarele CFM LEAP, aeronava are o performanță de mediu semnificativ îmbunătățită în comparație cu generațiile anterioare. Emisiile de zgomot sunt reduse 50%, iar consumul de carburant și emisiile de CO2 au fost reduse cu până la 20%.
Eurowings este prima și singura companie aeriană din grupul Lufthansa care a echipat toate cele 13 avioane NEO cu motorul LEAP (Leading Edge Aviation Propulsion) de la CFM. Noile motoare, semnificativ mai mari, pot economisi CO2 echivalentul a 3.700 de tone/aeronavă/pe an. Vârfurile aripilor de 2,40 metri, recunoscute sub denumirea de sharklets, contribuie la reducerea CO2 cu echivalentul a încă 800 de tone pe aeronavă pe an.
Datorită consumului redus de combustibil, NEO are și o autonomie crescută cu 500 de kilometri față de predecesorul său.
Eurowings va primi în total opt avioane A320neo cu 180 de locuri și cinci avioane A321neo cu 232 de locuri. Un total de șapte avioane A320neo vor fi adăugate flotei în 2022, încă unul în 2024, iar cinci avioane Airbus A321neo vor fi livrate pe parcursul anului 2023.
Toate aeronavele NEO Eurowings vor include tarifele familiare Eurowings: BIZclass, SMART și BASIC. Noile compartimente pentru bagaje din Airspace Cabin au un volum cu 40% mai mare și pot încăpea chiar cu 60% mai multe valize, deoarece acestea pot fi depozitate vertical în compartimente. Un alt avantaj este noul sistem flexibil de iluminare, care se adaptează la bioritmurile pasagerilor în funcție de faza zborului și de ora zilei, luminând cabina fie în tonuri calde de portocaliu, fie în tonuri de albastru mai reci.