fbpx Coronavirus: drepturile pasagerilor în vremea pandemiei de COVID-19

Coronavirus: drepturile pasagerilor în vremea pandemiei de COVID-19

0 2.313
Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul intarziat sau anulat. Poti avea dreptul pana la 600€.

Vi s-a anulat zborul din cauza Covid-19? Nu doriți sau nu aveți voie să călătoriți? Aflați despre drepturile pasagerilor în UE în această perioadă excepțională.

Drepturile pasagerilor în vremea pandemiei de COVID-19

În ultimele 3 luni, o parte dintre statele UE au introdus măsuri de izolare – cum ar fi restricțiile de călătorie și zonele de carantină – pentru a face față pandemiei de coronavirus. Aceste măsuri au un impact mare asupra sectorului transporturilor, deci asigurați-vă că știți ce drepturi aveți în calitate de pasager.

Pe 18 martie, Comisia Europeană a prezentat linii directoare detaliate pentru a garanta că drepturile pasagerilor din UE sunt aplicate în mod coerent și că pasagerii sunt protejați în toate țările UE.

Ce se întâmplă dacă zborul este anulat?

Companiile aeriene, care anulează zborurile, au obligația – în toate cazurile – de a oferi pasagerilor o opțiune din trei:

– Rambursarea

– Redirecționarea cât mai curând posibil / Redirecționarea la o dată ulterioară, aleasă de pasager.

– Voucher valoric în coantum cu suma plătită pe biletul inițial, care poate fi folosit pentru o alta programare de zbor.

Dacă alegeți redirecționarea cât mai curând posibil, luați în considerare faptul că pot exista întârzieri considerabile, având în vedere numărul limitat de zboruri care operează în prezent din cauza măsurilor naționale de limitare a răspândirii virusului.

Aveți dreptul la un hotel și la mese în caz de anulare?

Transportatorii aerieni au obligația – fără excepție – de a oferi mese gratuite, băuturi răcoritoare și cazare pasagerilor al căror zbor este anulat și au ales redirecționarea cât mai curând posibil.

Aveți dreptul la despăgubire?

Pasagerii aerieni au dreptul la compensare dacă zborul lor este anulat cu mai puțin de două săptămâni înainte de data plecării, cu excepția cazului în care există „circumstanțe extraordinare”. Acest caz se poate aplica în cazul pandemiei de coronavirus, dacă măsurile luate de autoritățile publice împiedică activitatea normală a companiilor aeriene.

Ce se întâmplă dacă vreți să vă anulați călătoria?

Dacă anulați călătoria din proprie inițiativă, rambursarea depinde de tipul de bilet achiziționat, după cum se specifică în termeni și condiții. Pentru mai multe detalii, consultați transportatorul aerian.

Uniunea Europeană este singurul loc din lume în care toți cetățenii care călătoresc cu avionul, trenul, vaporul și autobuzul sunt protejați de o serie completă de drepturi ale pasagerilor.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.