Conexiunea feroviara Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă a fost inaugurată pe 21 septembrie, dar trenurile vor circula frecvent din 12 decembrie.
Luni, pe 21 septembrie 2020, a fost inaugurată conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă. Preşedintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban au făcut o plimbare cu un tren CFR pe tronsonul ce leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă.
Această nouă linie feroviară trebuia să fie gata pentru EURO 2020, dar ”îi mulțumim” pandemiei pentru că a făcut ca evenimentul fotbalistic european să fie amânat până în 2021. În aceste condiții, România a reușit să termine calea ferată până la fluierul de debut.
Din informațiile vehiculate, aflăm că trenurile cu pasageri vor putea circula din 12 decembrie. Adică linia a fost inaugurată, dar nu e funcțională în următoarele 2.5 luni. Ar mai fi ceva lucrări de executat. Se dorește realizarea unui pasaj pietonal acoperit de la Terminalul Sosiri la Gara Aeroport Otopeni. Plus ceva finisaje!
În mod normal, durata unei călătorii Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă va fi de 20-25 de minute. Însă frecvența trenurilor va fi între 30 și 50 de minute. Ca pasagerii să aleagă trenul, frecvențele de călătorie trebuie să fie la 20-25 de minute. Altfel, cu siguranță vor alege alternativele.
Și primele garnituri vor fi ale unui operator privat, nu ale CFR-ului. Bine, asta mai puțin contează. Este important ca trenurile să nu rămână în drum, mai ales când pasagerii se grăbesc să prindă un avion.
În concluzie, putem spune că avem linie ferată directă Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă, dar nu e încă funcțională.