Cauzele prăbuşirii zborului 447 Air France, de pe ruta Paris – Rio de Janeiro – 1 iunie 2009
Pe data de 1 iunie 2009, zborul 447 aparţinând Air France a dispărut de pe radare. Avionul Airbus A330-200 cu 228 pasageri la bord s-a prăbușit în Oceanul Atlantic, la circa 600 km în largul coastelor braziliene. Nu au existat supravieţuitori!
La 3 ani de la accident, raportul experţilor judiciari francezi concluzionează că o combinaţie de erori umane şi defecţiuni tehnice au dus la prăbuşirea aeronavei.
Raportul va fi prezentat, la 10 iulie, familiilor îndurerate. Concluziile menţionează o pierdere de date din cauza îngheţării sondelor Pitot, o procedură de urgenţă neadaptată la acest caz, însă şi absenţa unui răspuns adecvat al echipajului sau lipsa de monitorizare a unor incidente încă din 2004, informează Mediafax.
Cele aproximativ 20 de concluzii încep prin descrierea prăbuşirii:
„Picajul a fost iniţiat de o traiectorie necontrolată care a survenit după pierderea datelor de presiune din cauza îngheţării sondelor Pitot, însoţită de alarme şi de degradarea sistemelor conexe”, conform concluziilor citate de această sursă.
„Deficitul de informaţie al echipajului în legătură cu îngheţarea sondelor sau a altitudinii a contribuit la efectul de surprindere”, adaugă aceasta.
Concluziile menţionează de asemenea procedurile de urgenţă neadaptate la care s-au adăugat „condiţiile de zbor nefavorabile:noapte, turbulenţe şi fără referinţe vizuale”.
Experţii evidenţiază şi contribuţia căpitanului de zbor care „nu şi-a asumat responsabilităţile manageriale” şi „a inhibat dorinţa de a acţiona corespunzător a copilotului”, conform sursei.
Formarea piloţilor este de asemenea reclamată: „Nu există cerinţe speciale complementare la competenţele copilotului definite de operator pentru ca acesta să îşi asume funcţia de comandant de zbor alternativ”.
Modificările tehnice sunt de asemenea menţionate deoarece nu au fost urmate de o analiză de securitate a avionului, notându-se că „specificări ale certificării (CS25) nu s-au modificat în urma incidentelor de pierdere a indicaţiilor de viteză începând cu anul 2004”.
Dezvăluirea acestor concluzii intervine în timp ce Biroul de anchete şi analize (BEA), organism public francez care se ocupă de investigaţiile în materie de securitate aviatică, va publica joi raportul final al anchetei.
În ancheta judiciară, Air France şi Airbus au fost inculpaţi, în februarie 2011, de omor prin imprudenţă.
Ştire din perioada accidentului oferită de Pro TV!
în acest accident şi-a pierdut viaţa şi un pasager de origine română!