Boom Supersonic (Boom) a prezentat planurile pentru viitorul avion supersonic pentru pasageri

0 32

În cadrul Paris Air Show 2019, Boom Supersonic (Boom) a prezentat planurile pentru viitorul avion supersonic pentru pasageri. Aeronava XB-1, un avion prototip cu 2 locuri, va fi lansat oficial în decembrie 2019.

Ți-a întârziat avionul mai mult de 3 ore sau ți-a fost anulat zborul? Solicită ACUM despăgubirea de până la 600€!AirHelp get compensation

Dar hai să revenim puțin la avioanele supersonice dedicate zborurilor civile. În industria aeronautică au existat 2 avioane supersonice, care au fost targetate pentru zboruri civile. Un avion a fost celebrul supersonic Concorde, care a zburat până în 2003. Al doilea a fost Tupolev TU-144, care nu s-a prea bucurat de succes și nici de prea multe zboruri comerciale.

Aeronava XB-1 va fi prezentată în decembrie 2019

De multe ori ne-am întrebat de ce nu au mai apărut avioane supersonice pentru pasageri. E la fel ca întrebarea: ” De ce omul nu a mai călătorit pe Lună după marea realizare din 1969?”. Răspunsul aparent ar fi de natură economică. S-a demonstrat că se poate, s-au văzut costurile, problemele și avantajele, iar concluzia a fost ”nu se merită”. Dar chiar așa să fie?

xb1-testare-motor

Din considerente comerciale și operaționale, marii producători de avioane au renunțat la ideea de a mai construit avioane supersonice pentru zboruri comerciale.

Overture este viitorul avion supersonic

supersonic-overture

Cercetătorii de la Boom Supersonic (Boom) nu au abandonat ideea construirii unui avion supersonic pentru pasageri. La Paris Air Show au anunțat că proiectul lor evoluează bine, dar accentul e pus pe siguranță, nu pe timp. Astfel, aeronava XB-1 va fi lansată spre finalul anului 2019, cu 6 luni întârziere. XB-1 este un avion de test, care are doar 2 locuri, dar este foarte util în dezvoltarea programului Overture.

supersonic-overture-prezentare

Overture se vrea a fi un avion supersonic, care va putea transporta între 55 și 75 de pasageri, all-business. Echipajul va fi format din 4 însoțitori de bord și 2 piloți. Japan Airlines a investit 10 milioane de dolari în Boom și a precomandat 20 de avioane Overture. Dacă totul va evolua conform planului, primii pasageri vor putea călători cu Overture undeva în 2025 – 2027. Flota de test va număra 6 aeronave, iar primul zbor ar trebui să fie operat în 2020. La acest capitol suntem sceptici și nu prea credem ca un avion Overture se va ridica de la sol în următorii 2 ani.

overture-all-business

Însă, până la Overture, XB-1 va juca un rol important. Dezvoltând și testând XB-1, cercetătorii de la Boom vor înțelege cum trebuie să fie Overture.

XB-1 va juca un rol important în dezvoltarea Overture

În ultimele 12 luni, Boom a depășit etapele critice de inginerie și de construcție, iar mai jos aveți câteva din etapele de dezvoltare:
• Validarea designului aerodinamic XB-1
• Testarea funcționabilității motorului
• Testarea motorului pe combustibil
• Testarea tunelului aerodinamic pentru viteze supersonice
• Testarea sistemului de telemetrie al zborului
• Toate sistemele verificate pentru a atinge obiectivele de siguranță
• Finalizarea fuselajului frontal și al aripilor

xb-1-overture-supersonic

Din cele declarate de Blake Scholl, fondatorul și CEO Boom, putem spera că în 10 ani vom zbura supersonic la viteze de 2.2 Mach. Asta înseamnă că vom putea călători Madrid – Bostin în doar 3.3 ore, New – York – Londra în doar 3.15 ore sau San Francisco – Tokyo în doar 5.5 ore. Sau cum ar fi să putem zbura Sydney – Los Angeles în doar 6:45 ore, în prezent distanța fiind parcursă în aproximativ 15 ore.

Viitorul sună bine!

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »