Boeing își exprimă îngrijorarea cu privire la siguranța avionului Airbus A321XLR

0 402

Boeing își exprimă îngrijorarea cu privire la siguranța avionului Airbus A321XLR, dar nu și-a exprimat îngrijorarea când 2 avioane 737 MAX s-au prăbușit.

Asta e un fel de ipocrizie, să arăți cu degetul în ograda altora, în contextul în care tu ca producător ai deja mari probleme cu avioanele tale, iar modelul despre care vorbești este încă în dezvoltare. Dar ăștia sunt americanii…

Dar hai să vedem și care ar fi temerile. Noul A321XLR (eXtra Long Range) este recunoscut ca un avion revoluționar și se dorește a fi un concurent pentru Boeing 757. Cu alte cuvinte, Airbus caută să facă un avion cu un singur culoar pentru zboruri lung-curier, care să poată zbura pe distanțe lungi.

Noul A321XLR (eXtra Long Range)

Airbus A321XLR este dezvoltat pe actuala platformă A321neo / A321LR, iar cel mai important factor în autonomia crescută este noul rezervor central pentru combustibil (RCT). În aceste condiții, sub picioarele pasagerilor ar putea fi depozitați 12900 de litri de kerosen, necesari pentru autonomia crescută.

infografic A321XLR

Evident că acest rezervor a ridicat multe semne de întrebare cu privire la siguranța pasagerilor, la confortul lor. În această privință, Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (European Union Aviation Safety Agency) elaborează un set noi de reguli și la condiții speciale ce privește în mod direct rezervorul central pentru combustibil (RCT).

Extinderea de la A321neo la A321XLR

Aceste măsuri sunt în dezbatere cu mari jucători din industria aviației. Boeing a ridicat 2 potențiale probleme: protecția rezervorului în caz de incendiu la bord și ce se întâmplă cu rezervorul dacă sunt probleme la trenul de aterizare și avionul aterizează pe burtă / alunecă pe pistă. Nu este clar cum este protejat acest rezervor în astfel de evenimente.

Așteptăm cu interes răspunsul Airbus la aceste posibile probleme și evident că ne dorim avioane bine făcute pentru zboruri sigure. Vă reamintim că Airbus pregătește componentele pentru asamblarea primului A321XLR.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.