Boeing este la un pas de a remedia problema bateriilor la 787 Dreamliner

2 115

Anul 2013 a început foarte prost pentru producătorul american de aeronave. Mai multe avioane Boeing 787 Dreamliner au avut probleme cu bateriile. Amintim aici de incidentele inregistrate cu 787 United, ANA, Japan Airlines şi Qatar Airways. Imediat după aceste evenimente neplăcute, Federal Aviation Administration (FAA) a oprit toate aeronavele 787 la sol şi a sugerat ca toţi operatorii care deţin acest model să le scoată temporar din serviciul operaţional.

Boeing787DreamlinerBatteryAP

inbagaj.ro/

În prezent, peste 50 de avioane 787 Dreamliner sunt ţinute la sol şi aşteaptă o soluţie salvatoare. După multe zile de cercetări şi teste, se pare că Boeing este pe drumul cel bun şi a găsit cum să remedieze problema. Va miza tot pe bateriile lithium ion, dar cu o nouă structură, spaţiu mai mare între celule, un sistem mai bun de ventilaţie etc. Chiar dacă totul va decurge bine, companiile aeriene ar putea opera aeronavele 787 Dreamliner abia din aprilie, dar şi acest lucru este privit cu scepticism.

Transportatorii aerieni au fost nevoiţi să anuleze anumite rute sau să le onoreze cu avioane mari (Boeing 767, Boeing 777), în funcţie de flote. Nu au întârziat să apară solicitările de daune, comenzi anulate pentru 787. FAA a declarat că nu va aproba zborurile avioanelor 787 până nu se vor face toate testele necesare şi până nu are certitudinea că nu vor mai apărea astfel de situaţii. Era ceva firesc să apară probleme la 787. Dreamliner este un model nou, revoluţionar şi multe alte probleme se vor rezolva în timp.

S-ar putea sa-ti placa si
2 Comentarii
  1. Dragu says

    E … uite de aia nu e bine sa te inghesui sa zbori cu cel mai nou si mai sofisticat avion … Intotdeauna apar probleme (defecte de fabricatie, erori de proiectare etc) Dreamlinerul nu este singurul tip de avion care a avut probleme. Nu m-ar mira sa aiba aceiasi soarta ca supersonicul Concorde. Poate nu ar strica sa se introduca obligativitatea de a rula un avion cel putin un an de zile cu saci de nisip pentru a se observa din timp eventualele probleme. De ce trebuie sa fim noi sacii de nisip ? Not good.

    1. Sorin says

      Sunt convins ca teste s-au facut. A durat aproximativ 2 ani pana a intrat in serviciu. Problema e ca nu se pot face teste 100% reale. Avioanele pot opera in medii diferite de la o tara la alta. Ceea ce a determinat FAA sa tina avioanele la sol a fost avalansa de incidente de la inceputul anului.

      Dar eu cred ca va fi bine pana la urma!

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »