blank

Boeing a început testarea noilor baterii pentru 787 Dreamliner

0 572

Săptămâna trecută, un Boeing 787 Dreamliner şi-a luat zborul pentru a testa noile baterii. Acesta a decurs conform planului, dar trebuie să fie analizate rezultatele şi probabil că vor mai urma şi alte teste. FAA va da un verdict, cu privire la aceste teste, pe la mijlocul lunii aprilie.

În urma incidentelor înregistrate la începutul acestui an, în care au fost implicate aeronave 787 Dreamliner, Boeing a fost forţată să reproiecteze bateriile lithium-ion. Acestea vor veni cu noi sisteme de siguranţă, vor beneficia de carcase metalice, celule izolate, sistem de evacuare a eventualelor gaze acumulate în incinta bateriei, suport pentru supravoltaj etc.

Incidentele au dus la blocarea la sol a celor 50 de aeronave aflate în serviciul comercial. FAA nu va aproba decolarea acestora până nu se rezolvă 100% problema bateriilor şi până nu se iau măsuri suplimentare de siguranţă.

Toate acestea duc la pierderi de peste 50 de milioane de dolari, pe săptămână, pentru producătorul american de avioane. Boeing nu are voie să mai livreze avioane 787 până nu rezolvă problema bateriilor. Plus că operatorii care deţin avioanele 787 sunt nemulţumiţi de situaţie şi cer despăgubiri.

Să sperăm că noua baterie va fi mai sigură şi mai eficientă, iar zborurile de test vor decurge normal. Estimările arată că prin iunie am putea revedea avioanele Boeing 787 în zborurile comerciale. ANA, operatorul care deţine 17 unităţi, a solicitat să aibă prioritate la modernizarea aeronavelor şi insistă ca situaţia să intre pe făgaşul normal de la mijlocul lunii iunie. De la începutul anului şi până în prezent, ANA a anulat peste 3600 de zboruri, iar multe altele au fost operate cu alte tipuri de aeronave.

Pentru a depăşi situaţia neplăcută, Norwegian Air Shuttle a închiriat un Airbus A340-300 până la finalul lunii august. Operatorul norvegian trebuia să intre în posesia primului 787 Dreamliner în mai, dar livrarea va fi amânată cu câteva săptămâni.

Ţin să precizez că zborul test cu 787, din 27 martie 2013, nu este primul efectuat după ce FAA a blocat la sol acest tip de avion. Pe 9 februarie, un alt 787 a făcut un zbor de test cu vechea baterie.

Leave A Reply

Your email address will not be published.