Boeing 737 MAX, prezentat în cifre la 1 an de la lansarea în serviciul comercial
Pe 22 mai 2018, noua generație de aeronave Boeing 737 MAX a împlinit 1 an de la primul avion livrat. Pe 22 mai 2017, primul 737 MAX a fost livrat către Malindo Air.
Pe 22 mai 2017, primul Boeing 737 MAX 8 a fost livrat către Malindo Air, deschizând un nou capitol în cartea de istorie Boeing. Cel mai nou avion cu un singur culoar de la Boeing a intrat în serviciul comercial, stabilind noi standarde operaționale pe acest segment.
Pe 29 ianuarie 2016, Boeing a mai scris o filă în istoria a aviaţiei. Primul Boeing 737 MAX 8 a operat zborul inaugural.
Iată ca a trecut 1 an de la evenimentul istoric, iar aeronavele Boeing 737 MAX străbat cerul în lung și-n lat. Trăgând linie la 22 mai 2018, Boeing a prezentat câteva cifre interesante despre flota de avioane 737 MAX.
Boeing 737 MAX prezentat în cifre
Până în prezent, programul 737 MAX a primit comenzi pentru 4509 avioane de la 98 de transportatori aerieni. În primul an de la lansare, Boeing a livrat 130 de avioane 737 MAX către 28 de transportatori aerieni. Acestea au acumulat 118006 ore de zbor în 41797 de zboruri. Au transportat 6.5 milioane pasageri.
Pe 26 iulie, Boeing 737 MAX a avut o evoluție de excepție în cadrul EAA AirVenture air show în Oshkosh, Wisconsin.
Poate vă întrebați cum a reușit Boeing să scoată în față noua generație 737 MAX față de cel mai modern avion 737-800 next generation. Una dintre cele mai mari promisiuni făcute la adresa lui MAX a fost cu privire la consumul de carburant. Boeing a spus că 737 MAX va fi cu 14% mai eficient la consumul de carburant în comparație cu cel mai modern avion 737 Next Generation.
1 an de la lansarea în serviciul comercial
Recent, FlyDubai a declarat că a obținut cu 737 MAX o eficiență mai bună cu 15% față de 737-800NG. Ceea ce sporește încrederea în noua generație de avioane cu un singur culoar de la Boeing.
Și China Southern Airlines a lăudat avioanele 737 MAX, spunând că este cel mai bun avion pentru zboruri medii de până la 7 ore.
Odată cu introducerea noilor avioane 737 MAX în serviciul comercial, companiile aeriene au putut consolida anumite rute pe distanțe medii și chiar să deschidă noi conexiuni. În prezent, sunt 24 de rute cu distanțe de peste 4900 de kilometri, iar 737 MAX le onorează cu brio.
Pe 16 martie, Boeing a mai scris o filă în cartea de istoriei a aviației. Primul Boeing 737 MAX 7 a operat cu succes primul zbor din istorie.
Norwegian zboară chiar transatlantic cu noile 737 MAX, acoperind distanțe de până la 5500 de kilometri. Zboară din Bergen, Belfast, Dublin, Edinburgh și Shannon spre New York Stewart. Și din Cork, Dublin, Edinburgh și Shannon spre Providence.
Avioanele 737 MAX și Next Generation domină piața zborurilor medii-lungi
Mai bine spus, avioanele 737 MAX și Next Generation domină piața zborurilor medii-lungi, care sunt onorate cu avioane cu un singur culoar. O statistică arată că 80% dintre acestea sunt onorate cu avioane Boeing 737 și doar 20% cu aeronave de la Airbus.
13 aprilie a fost o zi cu noroc pentru Boeing. Primul zbor operat de Boeing 737 MAX 9 a fost cu succes.
Însă producătorul european tocmai pregătește de lansare noul A321LR, care va putea acoperi distanțe lungi de până la 7500 de kilometri. Pe 31 ianuarie 2018, primul Airbus A321LR a zburat fără escală pe ruta Seychelles – Toulouse.
Familia de avioane Boeing 737 MAX cuprinde 4 modele: 737 MAX 7, 737 MAX 8, 737 MAX 9 și 737 MAX 10. Există și un model derivat din 737 MAX 8, pe numele său 737 MAX 200, asta datorită conficurației într-o singură clasă cu 197 de locuri.