Avioanele DAN Air, mai mult goale din / spre Brașov!
Update 5 iulie 2023: CEO DAN Air a anunțat printr-un comunicat că operatorul aerian a avut 60 de zboruri din / spre Brașov și a transportat aproximativ 3000 de pasageri. Media ar fi de 50 de pasageri/zbor, cu mult sub nivelul de profitabilitate, deci tot aproape goale. DAN Air are UN avion de 174 de locuri alocat zborurilor din România, lucru recunoscut chiar de oficialii DAN Air.
Știrea inițială: Aeroportul Internațional Braşov-Ghimbav a prezentat primele cifre oficiale cu privire la traficul aerian de pasageri, după 16 zile de la inaugurare. Conform statisticii prezentate, prin aeroportul din Brașov au trecut 3163 de pasageri. Totodată, în tot acest timp au fost înregistrate 43 de decolări și 43 de aterizări.
La un calcul rapid, constatăm că numărul de pasageri pe zbor ar fi în medie de 38. Dacă eliminăm zborurile private și zborurile charter spe Antalya și Creta, care presupunem că ar fi pline, media pe zborurile DAN Air ar fi chiar mai mică.
3163 de pasageri la 86 de mișcări de aeronave
”Este mult? Este puţin? Vă asigurăm că este un început bun şi vă prezentăm în foto statistica pe luna mai 2023 privind traficul de pasageri pe cursele externe la nivelul tuturor aeroporturilor din ţară, realizată de Asociaţia Aeroporturilor din România.

În prezent, de la Braşov puteţi călători cu DAN AIR spre destinaţii din Germania – Nurnberg, Munchen şi Stuttgart, Belgia – Bruxelles, Anglia – Londra, Spania – Barcelona, Valencia, Madrid şi Malaga, iar la acestea se adaugă, începând cu 3 iulie, Italia – Roma.” – informează Aeroportul Internațional Braşov-Ghimbav.
Pentru aeroportul din Brașov, cifrele sunt promițătoare, însă pentru DAN Air este un dezastru. Un zbor operat cu avioan de 180 de locuri nu poate fi profitabil la un grad de încărcare atât de mic. Și, dacă privim în ansamblu, comasarea zborurilor era premeditată de DAN Air. Știa că avioanele nu pot fi pline, așa că a luat în calcul să unească zborurile de la Brașov și București, dar și să facă zboruri unite în Europa precum Nuremberg – Stuttgart sau Madrid – Malaga etc.
Și Aviația Magazin trage un semnal de alarmă
Scandalul nu se regăsește în ecuația succesului!
În acest context, scandalul făcut de DAN Air oare nu a fost premeditat pentru a acoperi această situație dezastru? Au căutat să arunce vina pe alte entități pentru avioanele lor goale și pentru comasarea zborurilor, care oricum se făcea? Inclusiv amenințarea cu plecarea a pornit de la acest deficit de pasageri? Realistic vorbind, DAN Air s-ar bucura să scape de zborurile de Brașov și să rămână pe București, unde LF-ul e ceva mai promițător.
În fond, asta e realitatea. Un aeroport nou nu poate garanta avioane pline, cu atât mai puțin când sunt anunțate zeci de rute și zboruri. Totodată, e greu ca aeroportul să atragă noi operatori aerieni fără un minim istoric. Poate ar fi cazul ca DAN Air, Romatsa și Aeroportul Brașov să-și unească forțele și să lucreze împreună pentru un viitor de succes.
Programul aeroportului e cât se poate de bun pentru debut, nu asta e problema. Cel mai probabil, așa cum au anunțat oficialii de la Brașov, vor muta cele 12 ore în funcție de zboruri. Probabil în unele zile, programul va începe la 10 și se va termina la 22. În alte zile va fi 7-19 sau 8-20, depinde de zile și zboruri.
Cîtă grijă aveți de DAN Air că dă ” banu’ ” pe cursă operată și nu pe călător sau greutate bagaj cală ! Of, of ,of !
Liviu, suntem atenti cu toate aspectele astea si au fost comunicate :). Insa tot nu va ingramaditi la cumparat bilete 🙂