Avioanele Alitalia vor continua să zboare, dar până când?

0 161

Alitalia, compania naţională de transport aerian a Italiei, trece prin momente nu tocmai fericite. A fost la un pas de a-şi stopa activitatea şi asta din cauza unor datorii de 30 de milioane de euro către furnizorul de carburant. ENI a anunţat că va opri alimentarea cu combustibil dacă Alitalia nu dovedeşte că are un plan de redresare şi de continuare a activităţii. Din fericire, s-au găsit banii, probabil că s-au plătit şi datoriile, iar Alitalia va continua să zboare, însă nu se ştie până când.

alitalia

În ultimii 5 ani, Alitalia a pierdut aproximativ 700 000 EUR pe zi şi nu a mai înregistrat profit de prin 2002. Alitalia a mai fost la un pas de faliment prin 2008 şi a fost salvată de un grup de acţionari din Italia. La vremea respectivă, Berlusconi a refuzat să vândă pachetul majoritar către Air France-KLM şi a optat pentru a păstra compania în ograda statului. Se pare că nu a fost prea inspirat. După 10 ani de pierderi şi strategii greşite, autorităţile s-au decis să se aşeze la masa negocierilor pentru a se lua o decizie mai clară.

Pentru început, acţionarii principali, băncile şi autorităţile italiene au găsit 500 milioane de EUR, suma minimă necesară pentru ca avioanele Alitalia să nu rămână la sol în acest weekend. Grupul Air France-KLM a aprobat majorarea de capital cu 300 milioane EUR (75 de milioane EUR de la Poste Italiane, 75 de milioane EUR de la Air France-KLM şi 150 de milioane de la restul acţionarilor) şi linia de credit de 200 milioane de EUR de la băncile Intesa Sanpaolo (ISP.MI) şi Unicredit (CRDI.MI). Conform unor analişti, suma aceasta se va cheltui rapid, dar va fi suficientă pentru a păstra Alitalia în aer cât timp se vor purta negocieriile între acţionari şi autorităţile italiene.

Pe 14 octombrie, acţionarii Alitalia se vor reuni pentru a discuta situaţia companiei aeriene. Grupul Air France-KLM, care deţine 25% din acţiuni, este încă rezervat în a lua decizii cu privire la compania italiană. Air France-KLM ar putea investi mai mult în Alitalia, dar doreşte să o facă în stilul grupului şi să impună termeni draconici. AF-KLM doreşte libertate de decizie, dar fără intervenţia politică a guvernului şi fără alţi acţionari care se pot opune acestor măsuri de austeritate.

La Mare cu Avionul

Aşteptăm cu mare interes întâlnirea de mâine şi suntem curioşi ce decizii se vor lua. Eu mă aştept ca Air France-KLM să cumpere încă 25% din acţiuni şi să se ocupe puţin de reorganizarea Alitalia. Asta va implică disponibilizări în masă, revizuirea flotei şi a reţelei operaţionale.

S-ar putea sa-ti placa si

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »