Aproximativ 40% dintre pasageri aplaudă la aterizare

Conform unui studiu Skyscanner, aproximativ 40% dintre pasageri aplaudă la aterizare, iar italienii conduc detaşat la acest capitol. Majoritatea aplaudă pilotul atunci când avionul atinge solul, dar italienii sunt mai "teatrali". Eu cred că românii aplaudă cel mai mult, indiferent de rută şi zbor, dar să nu contrazicem studiul.

4 931

Bineînţeles că sunt şi pasageri care detestă aplauzele, iar printre aceştia mă număr şi eu. Când am zburat prima dată, prin 2011, am avut “bucuria” să aud şi primele aplauze la aterizarea pe aeroportul din Amsterdam.

A fost un moment şoc pentru mine şi m-am simţit puţin stingher, fiind printre puţinii care n-au aplaudat şi nici nu m-am ridicat de pe scaun până la momentul corespunzător. Şi atunci mi-am pus întrebarea: “Ce-i determină pe oameni să aplaude la aterizare?“.

Pasagerii aplaudă la aterizare

Conform studiului, majoritatea au afirmat că este un act de mulţumire pentru echipajul de cabină şi piloţi. Însă privind lucrurile în profunzime, putem constata că mulţi aplaudă pentru a scăpa de tensiunea acumulată în timpul zborului, iar alţii din superstiţie.

La Mare cu Avionul

Unii pun aplauzele pe seama vremurilor când avioanele nu erau aşa sigure, iar pasagerii se bucurau când ajungeau la destinaţie.

În prezent, cu toate că avionul este considerat cel mai sigur mijloc de transport, foarte mulţi pasageri au frică de zbor şi nu le este uşor să călătorească pe calea aerului, pentru mulţi fiind chiar un chin.

Pentru aceştia, momentul când avionul atinge solul este unul de linişte şi relaxare, iar aplaudatul reprezintă o formă de externalizare a tensiunilor.

Trecând peste toate motivele menţionate mai sus, eu cred că aplauzele nu sunt ok, nu atunci când zborul este bun, când totul decurge conform planului.

Din punctul meu de vedere, actul de mulţumire pentru echipajul de cabină şi piloţi îl putem aduce prin respectarea acestora, prin ascultarea sfaturilor şi prin respectarea celorlalţi pasageri din avion.

Ascultând de membri echipajului de cabină, înseamnă că le respectăm meseria şi pe ei ca omeni. Şi dacă dorim să le mulţumim cu adevărat, o putem face personal la coborâre.

Aplauzele de final mi se par a fi înjositoare şi nu neapărat un act de mulţumire. Până la urmă, piloţii şi echipajul de cabină îşi fac treaba.

Sunt antrenaţi şi pregătiţi pentru această meserie, la fel cum majoritatea dintre noi suntem pregătiţi să practicăm diferite alte meserii.

Aţi aplaudat un şofer de autocar, de taxi, un vânzător, un marinar, un vatman? Nu cred! Poate pentru merite extraordinare sau pentru fapte speciale, dar nu pentru munca sa cotidiană.

Sfatul meu este să nu mai aplaudaţi, dar să fiţi mai ascultători, să-i respectaţi pe cei din jur şi să-i respectaţi pe cei ce au grijă de voi. Membrii echipajului de cabină nu sunt ospătari şi barmani. Rolul lor este să vă asigure un zbor cât mai plăcut şi în deplină siguranţă.

Voi de ce aplaudaţi?

S-ar putea sa-ti placa si
4 Comentarii
  1. Florin Oltean says

    Un articol copiat de pe site-urile straine sincare ti l-ai insusit din pacat cu ” sfaturi personale”.
    Trist.

    1. Sorin Rusi says

      Florin, cred ca am mentionat sursa articolului si cine a facut studiul. Iar ideile si sfaturile date de noi sunt ale noastre. Daca ati citi mai atenti, ar fi mai bine

  2. AVION says

    EXTRAORDINAR, DAR PE EI I AI INTREBAT DACA APRECIAZA APLAUZELE, FAPTUL CA AVIONUL E CEL MAI SIGUR MIJLOC DE TRANSPORT E DATORITA PERSONALULUI IN CEA MAI MARE PARTE SI MERITA TOATE APLAUZELE PENTRU ASTA.

    1. Sorin Rusi says

      Fiecare meserie are plusuri si minusuri, are riscuri. Cu totii ar trebui aplaudati daca stam sa gandim asa. Si da, multi nu apreciaza aplauzele, iar pilotii nu le aud :).

      In loc de aplauze, mai bine cuvinte de multumire la coborare si mai multa atentie in avion. Respectul inseamna mult mai mult fata de aplauze.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »