blank

Update: Wizz Air face precizări! ANPC a amendat compania Wizz Air cu 60.000 de lei pentru zborurile întârziate din 2023!

0 812

Update 6 octombrie 2023: Declarația Wizz Air cu privire la controalele desfășurate de autoritățile din România- ”Suntem conștienți de această situație și ne pare rău că soluționarea unor cereri a durat mai mult decât în mod obișnuit. Cooperăm cu autoritățile și depunem eforturi pentru a răspunde în cel mai rapid timp cu putință cererilor nesoluționate. În acest moment am răspuns deja cu succes la peste 95% dintre sutele de cereri primite prin intermediul autorităților și lucrăm în același timp la soluționarea celor rămase, precum și a celor pe care le primim în continuare. Totodată, depunem toate eforturile pentru a ne informa în permanență pasagerii români cu privire la orice evoluție a solicitărilor acestora.”

Știrea inițială: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 60.000 de lei Wizz Air, după ce a investigat situația zborurilor anulate în 2023. ANPC a demarat o anchetă, dar a întâmpinat mai multe obstacole, deoarece compania aeriană funcționează prin două companii, una înregistrată în Malta și alta în Ungaria.

Evenimentele care au dus la situația actuală, precum și parcursul lor au fost (via profit.ro):

  • din cauza unor perturbări ale programului zborurilor Wizz Air – operate de mai mullte companii: Wizz Air Hungary Ltd., Wizz Air Malta Limited și Wizz Air UK Ltd. – care au dus la anularea unora dintre zborurile programate sau la întârzierea cu mai mult de trei ore a ajungerii pasagerilor la destinație (situație începând cu care aceștia pot beneficia de compensații din partea operatorului aerian), ANPC a primit o serie de reclamații de la consumatorii afectați;
  • această situație a determinat inițierea unor acțiuni menite să stabilească comunicarea cu operatorul aerian și să determine soluționarea reclamațiilor;
  • ca urmare a verificărilor realizate, în conformitate cu prevederile legii, comisarii ANPC au constatat că, în luna martie 2023, au fost înregistrate la Registrul Comerțului din România două sucursale ale operatorului aerian, respectiv:
  • firma-mamă Wizz Air Malta Limited a deschis sucursala Wizz Air Malta Limited Valletta – Sucursala Otopeni, cu domeniul de activitate principal: Transporturi aeriene de pasageri, cu sediul social din România – Aeroportul Internațional Henri Coandă, Terminal Plecări I,
  • firma-mamă Wizz Air Hungary Ltd. a deschis sucursala Wizz Air Hungary Ltd. Budapest Sucursala Otopeni, cu domeniul de activitate principal: Transporturi aeriene de pasageri, cu sediul social din România – Aeroportul Internațional Henri Coandă, Terminal Plecări I.

ANPC nu are drept de control decât asupra companiilor care au sediul în România

Conform reglementărilor în vigoare, ANPC nu are drept de control decât asupra companiilor care au sediul în România și care desfășoară în țara noastră activitatea verificată de instituție. Dar, conform prevederilor Regulamentul (CE) nr. 261/2004, ANPC poate colabora, în astfel de situații, cu instituții similare, cu drept de control din fiecare țară a Uniunii Europene, menționate în actul normativ european.

Astfel, la jumătatea lunii iulie 2023, ANPC a invitat reprezentanții forurilor similare din statele membre la un workshop online pentru a discuta impactul perturbărilor aeriene asupra consumatorilor din fiecare țară, precum și modul de gestionare și rezolvare a reclamațiilor venite din partea acestora. În urma acestei întâlniri, în care imaginea reală a impactului perturbărilor zborurilor Wizz Air Group s-a conturat mult mai bine, s-a stabilit păstrarea legăturii între reprezentanții autorităților de profil din UE, pentru a putea monitoriza evoluția întregii situații, la nivel european.

Ancheta detaliată poate fi citită pe profit.ro

Leave A Reply

Your email address will not be published.